türkçe karakter sorunu

Merhabalar,

Debian temelli Mepis3.3 kullaniyorum. Hemen herseyi iyi olan sürümün türkçe klavye destegi kötü. Bir türlü türkçe karakterleri ve @ | gibi karakterleri beraberce ayarlayamadim. Türkçe nasil dökümanini da uyguladim...

kde pencere yöneticisi ile sorun yok ancak ben performans nedeni ile fluxbox kullaniyorum.

Sorun xterm, firefox, thunderbird gibi tüm X programlarinda görülüyor: türkçe karakterleri yazmaya çalisinca ð , ý , þ sembolleri çikiyor...

Eldeki tek ipucu xterm'i baslattigimda yazan su uyari: "Warning: couldn't find charset medium; usind ISO 8859-1"

ne yapmam gerek?
thx....