Re: türkçe karakter sorunu

* Oguz Altun [2005-03-31 10:10:28+0300]
> set-language-env -l tr # "Genisletilmis ayarlar" --> "Evet" sonucunda
> sorulanları default kabul ettim. Komutların çıktıları ekteki dosyada.
>
> bu arada şu anda xterm türkçe karakterler yerine boşluk yazıyor.
>

> root@3[~]#
> grep XKB /var/log/XFree86.0.log
> (**) XKB: rules: "xfree86"
> (**) XKB: model: "pc105"
> (**) XKB: layout: "trqu"
                     ^^^^

Bu dogru bir klavye degil.  Turkceleme betigi X yapilandirma dosyasina
dokunmaz, yani bu ayari siz yapmis olmalisiniz.  language-env herseye
ragmen klavye ayarini kurtarmis olmali ama yine de duzeltin bunu.  X
yapilandirmasinda /etc/X11/XF86Config-4 (veya /etc/X11/XF86Config,
hangisi etkinse) "trqu" yazan yeri "tr" olarak degistirin ve X'i yeniden
baslatin.

> xrdb -query
[...]

Burasi tamam, ama asagidaki uyariya bakin.

> root@3[~]#
 ^^^^^^
Bana gereken normal kullanici hesabinizdaki ayarlar.  Bilgilendirici bir
not olarak geceyim.  Sisteminizde "root" olarak gecirdiginiz Superman
mesaisi cok kisa olmali, normal kullanici Clark Kent'e nispetle...  :-)

> locale
> LANG=tr_TR
> LC_CTYPE=tr_TR
> LC_NUMERIC=en_US
> LC_TIME="tr_TR"
> LC_COLLATE=en_US
> LC_MONETARY=en_US
> LC_MESSAGES=en_US
> LC_PAPER=en_US
> LC_NAME=en_US
> LC_ADDRESS=en_US
> LC_TELEPHONE=en_US
> LC_MEASUREMENT="tr_TR"
> LC_IDENTIFICATION=tr_TR
> LC_ALL=

Yerel degiskenleri biraz karisik ayarli ama bu root hesabi zaten, goz
ardi edebiliriz.  Bu arada 'set-language-env -l tr' komutunu root olarak
_degil_ normal kullanici hesabiyla calistirmistiniz degil mi?

> root@3[~]#
> LC_ALL=tr_TR ls varolmayan_bir_dosya
> ls: varolmayan_bir_dosya: No such file or directory
> root@3[~]#
> LC_ALL=tr_TR.UTF-8 ls varolmayan_bir_dosya
> ls: varolmayan_bir_dosya: No such file or directory

    LC_ALL=tr_TR ls varolmayan_bir_dosya
    ls: varolmayan_bir_dosya: Böyle bir dosya ya da dizin yok

sonucunu alamiyorsaniz yereller kurulmamis olmali.  Lutfen asagidaki
adimlari dikkatlice uygulayin:  (root olarak)

    dpkg-reconfigure locales

    Listeden tr_TR ve tr_TR.UTF-8'i secin.  Eger komut hata veriyorsa
    'locales' paketi kurulu degildir.  Su komutla kurulum yaptiginizda
    bahsedilen liste gelecektir:

    apt-get install locales

Butun bunlardan sonra normal kullanici hesabiniza girerek, su adimlari
tekrar edin:

    set-language-env -r
    set-language-env -l tr

Oturumdan cikip tekrar girin.

set-language-env kullanici hesabinizi ontanimli olarak tr_TR yereline
gore yapilandirir.  Eger tr_TR yerelinde Unicode bir konsol acmak
istiyorsaniz 'uxterm' komutunu kullanin.  Fakat yapilandirmada
tr_TR.UTF-8'i secmisseniz buna gerek yok, xterm otomatik olarak kendini
mevcut Unicode yereline ayarlar.