Re: apt ve synaptic paket yoneticisi hk.

Merhaba,

On Mon, Mar 21, 2005 at 08:54:21PM +0200, murat.kilic@linux-sevenler.org wrote:

> Merhaba;
> sarge yuklu makinamda adsle gecince source listimi asagıdaki sekilde
> duzenledim.ancak son zamanlarda grafik arayuzde(kde veya gnome) synaptic paket
> yoneticisi ile herhangi bir guncelleme yapmak icin isaretleme yaptigim anda
> program sonlanıyor.
> konsoldan komut istemi ile guncelleme/ekleme yapmaya calistigimda ise buyuk
> paketleri(1mb ve ustu) yarilamadan baglantiyi kopariyor(connection time out)
> hatasi veriyor.baglantida sorun yok (denemek acisindan aynı anda farklı
> programla download yaptım o kesintiye ugramadı)
> [...]

Cekirdeginizde ECN (Explicit Congestion Notification) degerinin acik olmasi bu tur
problemlere yol acabiliyor. Bu durum birazda ADSL modeminizin firewall'u ile ilgili.
modeminizde firmware guncellemesi yapmak cozum yontemlerinden biri olabilir.

Digeri ise ECN'yi kapatmaktir. Bunun icin;

# echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_ecn

seklinde ECN'yi disable edip durumu kontrol edin. Bu cozum ise yararsa acilista
bu degerin bu sekilde ayarlanmasini saglayin.

Bunlar ise yaramazsa ADLS modeminizin markasi ile netde ufak bir arastirma yapin
belki benzer sorunu yasayan ve cozum yontemini sunan yerler bulabilirsiniz.

Tabi listeyede yine danisabilirsiniz.

[..]

--
Saygilarimla,