Re: Sistemler aras

Merhaba,

On Tue, Mar 22, 2005 at 12:38:02PM +0200, Serbulent UNSAL wrote:
> Merhaba
>
> Evde ve iş yerinde iki bilgisyarım arasında (her ikiside debian sarge
> ama eve ubuntu da kurabilirim) senkronizasyon sağlamak istiyorum.
>
> Evde internet bağlantısı yok. Buradaki sistemimde veya evde üzerinde
> çalıştığım belgeleri artırımlı yedekleme yoluyla güncel tutmak
> istiyorum. Veri transferi için 128 mb lik flash disk kullanacağım.

Daha once bu konu ile ilgili ufak bir belge hazirlayip debian-tr ya koymustuk.

	http://www.debian-tr.org/?q=offline-apt

Ancak belgeye gelen bir yorumda apt-zip paketinin bu tip isleri hallettigi
yaziyordu, daha once apt-zip paketinden haberdar degildim bu sayede ogrenip
cok az da olsa kurcalama sansim oldu. Kisaca yontem su sekilde;

(Internet baglantisi olan makinede)

# apt-get install apt-zip
# flash diskinizi takip mount edin. (mesela /mnt/flash gibi)
# apt-get-list -m /mnt/flash -a dist-upgrade
# /mnt/flash icerisinde fetch-script-wget-[hostname] seklinde
bir betik olusacak bu betigi calistirin gerekli dosyalari flash diskinize
indirecek.

Daha sonra evdeki makinede

# (yine buradada apt-zip paketi kurulu olacak)
# flash diski mount edin.
# apt-zip-inst -m /mnt/flash

seklinde guncellemeyi yapabilirsiniz.

Yapilan is offline-apt belgesindeki ile ayni ancak bu paket isleri daha
otomatize ediyor.

--

Saygilarimla,
Serdar Aytekin