re: kernel update 2.6.11.3 sorunu

Ben de tam bu iş üzerinde çalışıyordum. Oğuz'la hemen hemen aynı
durumdayız. Ben de daha önce hiç kernel derlemememiştim. Ancak benim
sebebim daha keyfice, canım debian boot ederken hareketli bootsplash
görmek istedi. Allem ettik, kallem ettik, hala bir kerneli doğru
dürüst derleyemedim. Bahse konu dökümanlarda geçen tüm yönergeleri
teker teker, harmanlayarak, üzerine katarak denedim, ancak muvaffak
olamadım.

En son make-kpkg --revision=blabla kernel-image komutunu saatlerce
bekledikten sonra, Error 2 mesajıyla ansızın komut satırında beni
yapayalnız bırakan bir beraberliğimiz oldu. Benim de aklımda sorularım
var:

1. Size sorunumu daha iyi anlatabilmem için, nereden log bulup, neyi
göndermem gerekiyor? Yani en sonda bir mesaj çıkmıştı ama ben sabahın
05:30'unun gerginliği ile bilgisayarın fişini çektiğimden, yeniden o
mesaja nası ulaşırım bilmiyorum.
2. Ben de kernel'im hem küçük olsun, hem de sadece benim ihtiyacım
olan donanımı desteklesin, hafiflesin, daha hızlı daha verimli
çalışsın, çok güzel olsun istiyorum. Ama make xconfig ettiğimde, bir
ton paremetre çıkıyor. Şimdi, hiç kaçar yolu yok, bilgisayarımın
donanımının tüm detaylarını öğrendikten sonra, o listede sadece onları
bırakıp, diğerlerini teker teker kaldıracak mıyım? yoksa daha kestirme
bir yolu var mı? Bu kernel sadece tecrübesi olmayanlara mı bu kadar
karmaşık geliyor?
3. cp /boot/config-2.6.8-2-686 /usr/src/.config olarak kopyaladığımda,
yukarıdaki soruma çözüm olabilir mi? Yoksa, şimdiki config dosyasında
da donanımımın aslında hiç ihtiyacı olmayacak bir sürü parça yüklü
olması olası mı?
4. bir de şu patchler konusu kafamı karıştırıyor. 2.6.10 ile başladım,
kernel derleme sevdasına, sonra, malumunuz 2.6.11.4 çıktı. Ben en son,
2.6.11.3 source'nu indirmiştim. Şimdi, sadece 2.6.11.4'ün patchini
indirsem, sonra /usr/src/patch -p1 <2.6.11.4.yaması komutunu versem,
sonra, make mrproper/make xconfig/make-kpkg desem 2.6.11.4 mü olacak,
daha bunun debian spesific yamaları yok mu? Nerden bulurum, nasıl
yaparım..

Gördüğünüz üzere bu kernel konusunda oldukça karmaşığız.