Re: Debian yine kurulmuyor...

Merhaba,

On Fri, Mar 11, 2005 at 09:21:33AM +0200, Ayd?n Kayaz wrote:
> Merhaba;
> Sorununu anlamış bulunmaktayım. Bu sorun sunuculardaki çekirdek farkından
> kaynaklanmakta. Yani kurulacak çekirdek cd deki versiyondan farklı olayı.

Sorun sunuculardaki cekirdek farkindan degil, cd icerisinde kullanilan
cekirkde imaji ile /lib/modules/ altindan kurulum sirasinda insmod ile
yuklenilmeye calisilan modullerin kurulumda kullanilan cekirdek versiyonu
ile uyumsuz olmasindan kaynaklaniyor gibi.

Soz gelimi kurulum 2.6.8-1-i386 surumu bir cekirdek ile yapiliyorken
tamam donanimlarin taranip gerekli modullerin yuklenmeye baslandigi esnada
"insmod /lib/modules/cekirdek-surucumu/modul_dizini/modul_ismi" seklinde
gerceklestirilen modul yukleme isleminde insmod ile yuklenilmeye
calisilan modul farkli bir cekirdek surumune ait gorunuyor.

Ya kurulum programinda gozden kacan bir hata oldu, veya cd olusturulurken
cekirdek imajlari ile o cekirdek versiyonuna ait modullerin yerine
birbiri ile tutarsiz surumler kullanildi.

Bunu en iyi kurulum sirasinda tam hatayi aldiginiz anda Alt+F3  ve
Alt+F4 ile durumu kontrol ederek anlayabilirsiniz. Ozellikle Alt+F3
ile insmod isleminin hangi dizinden gerceklestirilmeye calisildigina bakin.

Alt+F2 ile konsola gecin. uname ile cekirdek surumune bakin.
daha sonra ALt+F3 ile insmod isleminde kullanilan dizinin isaret ettigi
yere bakin. Cekirdek surumunuz 2.6.8-1.1386 ise Alt+F3 ekraninda
"insmod /lib/modules/2.6.8-1.1386/../.." gibi bir yukleme olmasi gerekli.

Durum boyle ise kurulum cdsi hatali.

En kisa cozum :

cdimage.debian-tr.org adresinde yer alan yansilarin birinden
sarge-i386-netinst.iso veya sarge-i386-businesscard.iso cdsini indirip
kurulumu bununla yapiniz. Apt kaynagi eklemeye gelince kaynak olarak
elinizdkei diger iki cdyi gosterin. Kurulumu kolayca yaparsiniz.

Yani elinizdeki cdleri yine kullanmis olursunuz. Sadece temel
kurulum icin farkli cd kullanirsiniz.

> Bak şimdi o ekrana geldiğinde önemsemeyip o ekranda evet deyip geç
> göreceksin kurulum devam edecek. Ben bu şekilde geçmiştim. Bana da kaynaktan
> farklı mesajı veriyor eğer o şeklde devam edersem sorun olduğunu söylüyordu.
> Ama ben devam ettim ve kurulumda bir sorun yaşamadım. Bir de bunu dene
> bakalım.

Eger durum benim tahmin ettigim gibiyse devam etseniz bile sorunlari
asamayabilirsiniz. Gerekli moduller yuklenemeyegi icin kurulum isleminiz
bir yerde aksar.

Sizde kurulum isleminin devam etmis olmasi ilginc. O cdyi ozel olarak
incelemek lazim :)

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin