Re: Selamlar

Prş, 2005-03-10 tarihinde 05:14 +0200 saatinde, Aydın Kayaz yazdı:
> [...]
> kullanmıştım. Ve kullandığım sürümler içerisindeki beni en çok
> etkileyen sistem oldu. Umarım Debian ondan daha iyidir.
>

>             Debian paket yönetim sisteminin farklı olduğunu biliyorum.
> Kendisince bir sistem yapılandırma yazılımı var mı bilmiyorum. Şimdi
> bu maili neden atıyorum hem size merhaba demek hemde aklımdaki birkaç
> soruya cevap almak:
>

> 1-      Piyasada Linux hakkında bir şeyler öğrenebileceğim kitaplar
> var mı ? Ve bunların içerisinde hangileini tavsiye edersiniz ? ( Bu
> arada ben C++ öğrenmeye çalışıyorum. Ve Borland C++ Builder

Piyasada Linux ile ilgili pekçok kitap mevcut. Bunlardan Can Uğur Ayfer
in ve Görkem Çetinin kitaplarını tavsiye ederim. Bunun yanından
ingilizcen iyi ise yurtdışından direkt debian a özgü kitapları da
sipariş edebilirsin.

C++ temelin varsa görsel yazılım geliştirmek için Qt (www.trolltech.com)
iyi bir seçim olacaktır. Öğrenmesi çok zor değil ve dokümantasyonu iyi.

> 2-      Debianın kendine has yazılım geliştirme araçları var mı ?
> Yoksa tüm sürümlerde kullanılanları mı kullanıyor ?

Debian projesinin hedefleri arasında yazılım geliştirme aracı
geliştirmek olmadığından ( bildiğim kadarıyla :) ) diğer Linux
dağıtımlarında kullanabileceğin araçları buradada kullanabilirsin.

> 3-      Ve en önemlisi bu: Ben Debian için bir şeyler yapmak
> istiyorum. Elimden gelecek işlerde Türk Debian Kullanıcılarına yararlı
> olacak (bu sadece Debian değil tüm Linux dağıtımları da olabilir )
> şeyler yapmak istiyorum. Az çok C++ biliyorum. Ayrıca İngilizcem iyi
> düzeyde. Bunları nasıl kullanabilirim. Belge çeviririm. Testerlık
> yapabilirim. Ve ya belirli gruplarla yazılım geliştirebilirim. Bunu
> nasıl yapabilirim. Özgür olmak ne güzel şey…

Çeviri Çalışmaları için http://l10n-turkish.alioth.debian.org/ adresine
bakabilirsin. Diğer taraftan özgüryazılım projelerine katılmak için
www.sourceforge.net bizim projelerde ne yapabileceğine bakmak için
www.istanbulx.org www.uludag.org.tr adreslerine bir gözatabilirsin.

>  Herkese iyi çalışmalar.

İyi günler iyi çalışmalar.