deb Paketlerinde Konfigurasyonun Yapılması

Merhaba,

Yeni bir debian kullanıcısıyım. Önceden kurulumları kaynak paketlerini indirerek yapıyordum ama apt-get kullanmanın kolaylığından faydalanmak için deb paketlerinden kurulum yapmak istiyorum. Örneğin bir MySQL kurulumu için Türkçe karakter desteğini "./configure --default-charset= .... "diyerek verebiliyordum. Şimdi "apt-get install ... " ile bu tür parametreleri verebilirmiyim? Nasıl verebilirim? Bununla ilgili önerebileceğiniz dökümanlar varmıdır?

İyi çalışmalar.
Ulaş Vural