Re: textbox icini MozEx araciligi ile baska bir editöre havale ettigimde Türkce harf problemi

* Emre Sevinc [2005-12-08 05:47:14+0200]
> Uygun listeye mi yaziyorum pek emin degilim ama baska
> nereye yazabilecegim aklima gelmedi.
>
> Su anda unstable Debian GNU/Linux üzerinde Firefox'taki
> (1.0.7 sürümü) webmail hesabimdan yaziyorum bu e-postayi.
> Sistemim ISO-8859-9 üzerinde calisiyor.
[...]
> Söz konusu uzanti: MozEx
>
> http://mozex.mozdev.org/
[...]
> Bunu Firefox'a kurdugumda, herhangi bir metin alanina gittigimde
> sag tikladigimda MozEx menüsü geliyor karsima ve su anda oldugu
> gibi bu metni Firefox textarea icinde degil Emacs icinde yaziyorum.
>
> Bu eklentiyi hakki ile, her yerde kullanmami engelleyen tek sey
> Türkce karakter problemi.
>
> Yani Emacs icinde (ve /var/tmp'deki gecici dosya icine, konsoldan
> baktigimda) Türkce karakterler düzgün görünüyor ama iste editörden
> kaydedip ciktigimda ve "textarea"ya tikladigimda gelen Türkce karakterler
> düzgün degil! :(
[...]
> Meraklisina not: Bir de bu aletin UTF-8 problemi varmis galiba, UTF-8
> destekli olan icin adres:
>
> http://www.ms.mff.cuni.cz/~marem2am/src/mozex/.iso-8859-1

Merhaba Emre,

Mozex'i kurarak ben de denedim simdi ve ayni sorunlarla karsilastim.
Yukarida verdigin adreste bir yama var farkettiysen, onu uyguladigimda
problem gitti fakat.  Ne yaptigim anlatayim:

* Bu yamayi el altina koydum:
http://www.ms.mff.cuni.cz/~marem2am/src/mozex/mozex-1.07-UTF8.patch.iso-8859-1

* Emektar mc'yi calistirarak ~/.mozilla dizininde 'mozex.*' aramasi
  yaptirdim (Esc-7 tusu).

* Karsima mozex.jar geldi, neme lazim onun yedegini aldim.

* MC dosya goruntuleyicide bu dosyaya girerek (ZIP dosya oldugundan mc
  otomatik olarak girebiliyor ona) content/mozex/mozex.js dosyasini
  buldum ve duzenlemeye aldim (Esc-4).

* Biraz ugrasla yukaridaki yamayi uyguladim, kaydedip ciktigimda
  mozex.jar dosyasi da yamalanmis oldu.

* Firefox'u tekrar baslattim, hepsi bu kadar.

Cok hos bir eklentiymis bu arada.