textbox icini MozEx araciligi ile baska bir editöre havale ettigimde Türkce harf problemi

Title: textbox icini MozEx araciligi ile baska bir editöre havale ettigimde Türkce harf problemi

Merhaba,

Uygun listeye mi yaziyorum pek emin degilim ama baska
nereye yazabilecegim aklima gelmedi.

Su anda unstable Debian GNU/Linux üzerinde Firefox'taki
(1.0.7 sürümü) webmail hesabimdan yaziyorum bu e-postayi.
Sistemim ISO-8859-9 üzerinde calisiyor.

Tarayici icindeki metin kutularini baska bir editöre
havale edip, orada yazacagimi yazip, düzenlemeleri yapip,
kaydedip ciktigimda ilgili metin kutusuna metni yerlestiren
bir Firefox "extension"i buldugumda bir hayli sevinmistim!

Söz konusu uzanti: MozEx

http://mozex.mozdev.org/

Ancak 2003 yilindan beri gelistirilme yapilmadigini gördüm
ve sonra baska bir adreste, biraz daha yamanmis hali ile
karsilastim:

http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=70

http://www.extensionsmirror.nl/extfirefox/MozEX_1.0.7.1_mod.xpi

An modded version of MozEX 1.0.7, MozEX 1.0.7.1 made by
Paolo Kaosmos can be found here:

Date: 2005-10-26

Compatibility: (firefox 0.9 - 1.5)

Bunu Firefox'a kurdugumda, herhangi bir metin alanina gittigimde
sag tikladigimda MozEx menüsü geliyor karsima ve su anda oldugu
gibi bu metni Firefox textarea icinde degil Emacs icinde yaziyorum.

Bu eklentiyi hakki ile, her yerde kullanmami engelleyen tek sey
Türkce karakter problemi.

Yani Emacs icinde (ve /var/tmp'deki gecici dosya icine, konsoldan
baktigimda) Türkce karakterler düzgün görünüyor ama iste editörden
kaydedip ciktigimda ve "textarea"ya tikladigimda gelen Türkce karakterler
düzgün degil! :(

Deneme:

 ð ü i ç ö ý Ð Ü Þ Ç Ö I

bir sekilde o gecici dosya icindeki metin "textarea"ya kopyalanirken
Türkce karakterler bozuluyor.

Belki basit bir meseledir ve düzeltmenin bir yolu olabilir ama
aklima bir sey gelmedi, buradaki insanlara sorayim dedim.

Bir önerisi olan?

Meraklisina not: Bir de bu aletin UTF-8 problemi varmis galiba, UTF-8
destekli olan icin adres:

http://www.ms.mff.cuni.cz/~marem2am/src/mozex/.iso-8859-1

ama denemedim henüz. Bütün bunlar ise Wikipedia mevzusundan cikti:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Text_editor_support#Tips_for_all_editors