Re: NOD32 HAKKıNDA

Murat Koç yazmış:

ile taratabilirsiniz, eğer birşey çıkırsa aynı gün sayısal loto oynamayı
ihmal etmeyin. Rootkit yemek o derece nadir bir mevzudur, sayısalda da
bir şansınız olabilir :-)

Bu kadar güvenmemek gerekli. Çünkü rootkit yemek o kadar nadir bir mevzu
değildir. Bu sisteminizi ne kadar up2date tuttuğunuza ve kadar önemsediğinize
bağlı bir mevzudur. Şifreleriniz süper güvenli olabilir ama çalışan
daemonlarda olası bir remote açık olabilir. veya default kurduğunuz apache de
test vs için birşeyleri açık bırakırsınız bir bakmışsınız dolanıyor birileri
sistemnizde.

Yani önce eşeği sağlam kazığa bağlayın :) Olmaz demeyin. Çünkü kısa
aralıklarla update edilmemiş veya yanlış configure edilmiş (bizim
kurmadığımız) sistemlere girmiş worm vsleri temizlememiz için talepler
geliyor.

Haklısınız tabi, çeşitli faktörler bu riski arttırabiliyor. Hatta ortada güncel ve stabil bir sistem varken bile risk altındasınız.

Benim bu konuya yaklaşımım kullanıcı profiline göre değişiyor; ortada yerel bir ağ yoksa, kullanıcı sistemini güvenilir depolar aracılığıyla güncel tutuyorsa, profili ev kullanıcısı standartlarına uygunsa (apache, ssh, aserve filan kullanmaz genelde bu profile haiz kişiler) ve default ayarlarla oynamak gibi bir huyu yoksa :-)                       bu durumda daha rahat olabilirler diye düşünüyorum, anti-virus - rootkit scanner ile falan uğraşmalarına gerek yok. En azından win alışkanlıklarını sürdürmeye gerek yok bu durumda.

Kullanıcı profili ev kullanıcısını aşıyorsa, yukarıdaki paragraf tamamen etkisizdir, sadece ssh bile ortada hiçbir sorun yokken başınıza dert olabilir.

Ama en azından windows'dan linux'e yeni geçmiş kullanıcıların daha rahat olmalarına kimse itiraz etmez sanırım :-)

Not: O sayısal loto mevzusu profesyonel bir görüş değil, hatırlattığınız iyi oldu, açıklayayım: İlk rootkit'imi yediğim (daha doğrusu rootkitler topluluğu) günün akşamı 4 tutturmuştum sayısalda, bir daha da bu rakamın üstüne çıkamadım zaten :-)      Herneyse, sonra bir iki birşey okudum bu konu hakkında, bir daha da böyle bir sorunum olmadı.

Herkese "güvenli" günler dilerim.

believed to be clean.
begin:vcard
fn;quoted-printable:Murat Sa=C4=9Flam