Re: [Linux-masaustu] nfts formatlı disk

Merhaba;

Eger TCP/IP sizin için uygunsa, samba ile uğraşmayın. Diğer linux makinenin boş alanını export/share edin (NFS Server yapın). Kendi makinanızda bu uzaktaki dizini mount edin: Artık yapmanız gereken tek şey cp komutu ile kopyalamak.

Diğer makina windows ise o makinanın bir dizini yazılabilir şekilde paylaşıma açın, gene sizin makinanızda kopyalama yapın.

Saygılarımla, İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN

Serdar Karacay wrote:
Merhaba Arkadaşlar,
Ben bu durumu internetten ve bazı forumlara baktım samba ile TCP/IP üzerinden olur diyorlar bende bu durumu degerlendirmeye aldım ve yapmaya karar verdim yalnız daha önce samba ile hiç çalışmadım ve bilgisayarımda vindoz yok.Samba direk ntfse nasıl baglanacanak bu kafamda sorun ve bendim derdim vindoz kurmadan bu işi halletmem. NTFS dosya sistemine sorunsuzca yazmanin tek yolu TCP/IP uzerinden, yani samba yardimi ile. Butun isletim sistemleri TCP/IP destekledigi icin ve samba da TCP/IP uzerinden calistigi icin linux altinda NTFS dosya sistemine Samba uzerinden sorunsuzca yazabilirsin. Suanda en guvenli olarak nitelendirielblecek baska bir yöntem mevcut degil.

Arkadaşlar samba işini nasıl çözebilirim....

23.11.2005 tarihinde *Serdar Karacay* <csharp221@gmail.com <mailto:csharp221@gmail.com>> yazmış:

     Merhaba Penguen'ler,
    Verdiğin linklere baktım bu işlemler biraz zor gibi bir önerim var
    bu konuyu araştıracagım yapmaga çalışacagım ama,nfts formatı fat32
    ye çevirme gibi durum var mı??varsa diskin içinde ki veriler kalması
    lazım ve bilgisayarımda ubuntu,pardus ve debian sarge var yani
    vindoz yok...

    23.11.2005 tarihinde *Azer Demir* < azer.demir@gmail.com
    <mailto:azer.demir@gmail.com>> yazmış:

        selam,

        fat32 kullanmak sizi daha rahat ettirecektir, debian'ınızdan ve
        windows'tan rahatlıkla okuyup yazabilirsiniz. benim bir disk bölümüm
        şu an öyle. ama mutlaka ntfs'ye yazmanız gerekiyorsa, linux ntfs
        projesi[1] ve captive ntfs projesine[2] bakabilirsiniz. gerçi biraz
        önce baktım, linux ntfs projesinin ntfs sürücüsünün son sürümü hala
        yazmaya destek vermiyor. ama captive ntfs ile güvenli bir şekilde
        yazılabiliyor diye duymuştum, her ne kadar denemiş olmasam
        da(aslında
        denemiştim ama sürücüler yoktu :) ). yalnız captive ntfs, ntfs disk
        bölümüne yazarken windows'un birkaç sürücüsüne ihtiyaç
        duyuyor(ntfs.sys, ntoskrnl.exe gibi), bunlar windows kurulumunuzda
        mevcutsa problem yok, yoksa bulmanız gerek. bir de cross-posting
        yapmazsanız, ben ve  benim gibi hem LKD'nin listelerine hem de
        Debian
        listelerine üye olan birçok insan daha memnun olacaktır.

        kolay gelsin.

        [1] http://www.linux-ntfs.org/
        [2] http://www.jankratochvil.net/project/captive/

        23.11.2005 tarihinde Cem Ahmet MERCAN (HBM)
        <mercan@be.itu.edu.tr <mailto:mercan@be.itu.edu.tr>> yazmış:
 Merhaba ;

 Benim önerim, klasik kullanıma geçmeniz. Yani ntfs bolumunuzu
        küçülterek
 yeni bir fat32 dizini oluşturun, bu dizini windows ve linux
        arasında
 ortak kullanın. Zira ntfs yazması bildigim kadarı ile hala
        deneysel.
 Gerçi ben bir kaç denememde sorun yaşamadım ama bu sürekli
        kullanımda
 sorun çıkarmayacak demek değil.

 Saygılarımla, İyi Günler...

 Cem Ahmet MERCAN

 Serdar Karacay wrote:
 >  Merhaba Penguen'ler
 > Arkadaşlar debian sarge kurulu makinamda 78gb lık nfts
        dosyayı okuma
 > hakkına sahibim ama yazma ve degiştirme hakkına sahip
        olamıyorum Serdar