Re: [Linux-masaustu] nfts formatlı disk

selam,

fat32 kullanmak sizi daha rahat ettirecektir, debian'ınızdan ve
windows'tan rahatlıkla okuyup yazabilirsiniz. benim bir disk bölümüm
şu an öyle. ama mutlaka ntfs'ye yazmanız gerekiyorsa, linux ntfs
projesi[1] ve captive ntfs projesine[2] bakabilirsiniz. gerçi biraz
önce baktım, linux ntfs projesinin ntfs sürücüsünün son sürümü hala
yazmaya destek vermiyor. ama captive ntfs ile güvenli bir şekilde
yazılabiliyor diye duymuştum, her ne kadar denemiş olmasam da(aslında
denemiştim ama sürücüler yoktu :) ). yalnız captive ntfs, ntfs disk
bölümüne yazarken windows'un birkaç sürücüsüne ihtiyaç
duyuyor(ntfs.sys, ntoskrnl.exe gibi), bunlar windows kurulumunuzda
mevcutsa problem yok, yoksa bulmanız gerek. bir de cross-posting
yapmazsanız, ben ve  benim gibi hem LKD'nin listelerine hem de Debian
listelerine üye olan birçok insan daha memnun olacaktır.

kolay gelsin.

[1] http://www.linux-ntfs.org/
[2] http://www.jankratochvil.net/project/captive/

23.11.2005 tarihinde Cem Ahmet MERCAN (HBM) <mercan@be.itu.edu.tr> yazmış: