Re: İş yerine Linux Sunucu

Merhaba
3-4 yil kadar once sagolsun kiymetli bir akadasin da destegiyle
tereddutleri bir kenara birakip sistemimizi Linux a tasidik. Ve gorduk
ki olmasi gereken buymus...

Tavsiyem su olur.
Isletim sistemi olarak Debian  i kurun
http://www.debian.org/CD/http-ftp/
Dosya paylasimi icin Samba yi ve eklentilerini kurun.
apt-get install samba smbclient smbfs
/etc/samba/smb.conf dosyasi icerisinde gerekli tum ayarlari
bulabilirsiniz.

web server olarak `squid proxy` yi kullanin. sisteme yuklemek icin
apt-get install squid
/etc/squid/squid.conf dosyasi yine yardimci olacaktir
web erisiminde icerik filtrelemek ve virus kontrolu icin `dansguardian`i
kullanin.
apt-get install dansguardian
/etc/dansguardian/dansguadian.conf ta yine ayarlarinizi
degistiebilisiniz.

Teknik bilgim var ancak siyah ekran(konsol)da rahat degilim diyorsaniz
`webmin` i kullanin
apt-get install webmin
`apt-cache search webmin- ` komutuyla ihtiyac olan ek modulleri
listeleyebilisiniz.
apt-get install webmin-samba ile samba modulunu webmin ile
kullanabilirsiniz.
/etc/webmin/miniserv.conf dosyasi webmin ayar dosyasidir.

firewall icin
/etc/init.d/firewall isimli bir dosya acin
chmod +x /etc/init.d/firewall dosyasini calisabilir yapin
apt-get install rcconf u kurun
ilgili progami (rcconf) calistirip acilista firewall dosyanizin da
okunmasini saglayin. iptables ile ilgili www.linux.org.tr de veya google
da kaynak bulabilirsiniz. Bu arada ip yonlendirmeyi aktif hale getirmeyi
unutmayin.
/etc/network/options dosyasinda
ip_forward = yes

Sonuc olarak
Debian-iptables-squid-samba-dansguardian-webmin-sabir-google- basliklari
isinizi gorecektir kanatindeyim.
Baktiniz yine olmadi ayalayin sinirsiz turk kahvesi elimizden geleni
yapalim :)

---
iyi eglenceler
Abdulkadir Kor