login sorunu

Merhaba,
Bir arkadaşın tavsiyesiyle birkaç haftadır debian sarge kullanıyorum.
Bazı sorunlarla karşılaşıyorum. Tam kararlı davranmıyor.
Bayram tatiline çıkmadan önce de root dışında bir kullanıcıyla login
olamamaya başladım. Login olmya çalışınca "Unable to cd to
/home/ozgur" diyor.
root iken "su ozgur" deyince de "No shell" diyor.
Sıfırdan yeni bir kullanıcı yarattım, durum değişmiyor. İnternette
aratınca başka insanların da bununla karşılaştıklarını gördüm ama
nasıl çözdüklerini bulamadım bir türlü. Zaten bir çoğu bilmediğim
dillerdeydi.
/home/ozgur ve /bin/bash gibi dosyaların erişim haklarını kontrol
ettim. bir sorun görünmüyor.
/etc/password ve /etc/shadow'u kontrol ettim.
Bir de aynı anda çıkan sorun belki bağlantılılardır. gdm otomatik açılmıyor.
"Starting GNOME Display manager : gdmgdm_config_parse : Authdir
/var/lib/gdm does not exist. Aborting" diyor.
"ls -ld /var/lib/gdm" nin çıktısı altta
drwxrwx--T  2 gdm gdm 4096 Oct 30 23:02 /var/lib/gdm
bu dizinin içi boş.

bir fikir verebilirseniz sevinirim.

Özgür