Re: php ve ssh baglanti

    Merhaba...
On 01/08/05, sinan , <erchamion.beren@gmail.com> wrote:
> selamlar php de sftp kullanicak bir code yazmak istiyorum, sitesinden
> edindigim bilgiler dogrultusunda ssh2_sftp gibi bir fonksiyon buldum
> fakat bu benim debian sarge sisteminde yok gozukuyor, php nin verdigi
> hata oyle bi komutun olmadigi yonunde. bununla ilgili bir paketde
> bulamadim, daha once kullanmis biri yardim edebilirse cok sevinirim.

Bu paket php geliştiricileri tarafından sağlanmıyor
pecl.php.net/get/ssh2 adresinden indirip, derleyip, kurmanız
gerekiyor. Ancak belirtmek isterimki eğer yazacağınız kodları bir
hosting  firmasının sağladığı alanda çalıştıracaksanız yüksek
ihtimalle bu kütüphaneyi kurmayacaklar yada oldukça fazla başınızı
ağrıtacaklardır.

Bahsettiğiniz paketi yine php.net sitesinde belirttiği gibi pear ile
kurabilirsiniz,
eğer sisteminizde pear da yoksa aptitude install pear ile kurup daha
sonra da pear install ssh2 deneniz yeterli olacaktır.

Not: Paketi kendiniz derleyeceğiniz için makinenizde phpX-dev
paketleri kurulu olması gerekiyor, ayrıca libssh2 paketine ve
libssh2-dev paketine ihtiyacınız olacaktır. Derleme sırasında
bulamadığı başlık dosyalarının içerdiği xxxx-devel paketlerini
aptitude ile yüklemeniz gerekecektir.

Not: daha önce kullanmadım ama başka pecl paketlerini kullanıyorum.

--
Saygılar && İyi Çalışmalar
Timu EREN ( a.k.a selam )