Windows Vista ve Debian gelecekte ne olacak?

Herkeslere Merhabalar,

Cogumuz duymusuzdur Windows Vista ilk beta surumunu yayinladi. ve 2006 yazindada yanlis bilmiyorsam duyurusunu yapmayi planliyor. benim merak ettigim userlarin windows vista ile debiani ileride karsilastirdiklarinda Debian ve windowsun gozlerinde nerede olacagi? ornek vermek gerekirse, ben su an kendi bilgisayarimda ve elimdeki serverlarda debiandan vazgecmiyorum, ama cogu arkadasimi debiana gecmekte ikna edemiyorum. soyle ki insanlar windowsun kolayligindan ziyade cok ciddi konularda da mesela memory management, search, kod gelistirme windowsun daha iyi performans verdiginden bahsediyorlar. "Linuxun dosya sistemi cok gelismis diyorsunuz ama ben bir dosyayi aradigimda windowsta daha hizli buluyorum ben kullaniciyim arkadas" diyorlar. bu konularda onlara yeterli cevaplari veremedigimi dusunuyorum acikcasi. detayli bir belge turkceye cevirmek istiyorum referans verebilecek veya bunu cevir diyecek olursa hay hay:)

simdi birde windows vista cikti. bir yil sonra insanlar isletim sistemlerini karsilastirinca debian nerede olacak sizce?
geride kalacak mi?

simdiden degerli fikirleriniz icin tesekkurler.

Saygilar,
Ahmet Kurukose.