Re: engerek: KDE ve emacs icin Turkce yazim denetimi

Tekrar Merhaba,

On Mon, 2005-07-11 at 02:16 +0300, Recai Oktas wrote:
> Merhaba,
>
> * Alphan Bayazit [2005-07-10 17:14:09-0400]

> desteginin
>
> Ne kadar onemli bir hizmet ifa ettiginizin farkinda misiniz? :-)

:)

> Size
> ve tabii Zemberek ekibine ne kadar tesekkur etsek az, ellerinize
> saglik.

asil hizmet zemberek ve gcj (4.0) ekibinin. gcj java (ve class)
dosyalarindan, c++ baslik dosyalari da olusturabiliyor, boylece enchant
ve kspell2 eklentileri yapabiliriz saniyorum (libzemberek.so kullanan)

> kadar
>
> VIM altinda 'vimspell' eklentisi ile test ettim.  Baslangic asamasinda
> bir uygulama olarak gayet guzel calisti.

vimspell, ben denedigimde ispell -l kipinde calisiyordu,
her kelime icin engerek -l calistirdiginda kelime basina oldukca
hissedilir bir gecikme oluyor.

diger uygulamalar ispell -a ile calistigindan genelde ilk yukleme
disinda hissedilmiyor.

ama genel olarak vim'in Turkce karakter destegi emacs'e gore cok daha
iyi gorunuyor.

> Mutt icin 'mailspell' adinda bir wrapper var, buna daha sonra bakariz.
> Simdilik VIM altinda calismasi da yeterli.  Su siralar cok yogunum,
> ayrintili deneme imkanim olmadi.  Bu programi komut satiri arayuzuyle
> ispell uyumlu yaparsak tadindan yenilmez (mesela TeX ve html kipleri
> geliyor aklima).  Daha genis bir vakitte paketle sunulabilecek
> ekstralar, paketin bagimliliklari vesaire konusunda bir calisma yapip
> bunu turkish-task'e ekleriz.

(emacsen) ispell.el html kodlarini ayikliyor ve benim denemelerimde
engerek ile sorunsuz calisti. aklimda yanlis kalmadiysa auctex de Tex
icin benzer bir isi yapiyordu, ama deneme firsatim olmadi.

onun disinda ispell'in kendi tex ayiklama kipi cok basarili, onu engerek
seviyesinde taklit etmek kolay olmayabilir (aspell bile o kadar iyi
degildi). Zaten boyle isleri perl/python gibi dillere yaptirip onlarin
engerek'i kullanmasini saglatmak bana daha kolay gorunuyor.

paket icin dediginiz gibi cok is var. en basidinden libzemberek,
libzemberek-dev, engerek, engerek-data gibi parcalara bolunmesi
lazim. /usr/share/sozluk.bin'in debian ahlakina daha uygun bir yere
tasinmasi lazim, vs...

aslinda ben engerek projesini, zemberek'in gcj portu dahil, her turlu
_ozgur_ Turkce denetim islerini kapsayacak sekilde gelistirilecegini
umut ediyorum.

su anda kendi kisisel SVN'imde calisiyorum ama ilginenler olursa, alioth
gibi halka acik ve daha kararli bir eve tasimayi deneyebiliriz.

zemberek'in kullandigi zemberek.dev.java.net hem CVS kullaniyor, hem de
beni performans konusunda memnun etmiyor ama sanirim zemberek altinda
bir proje olarak da yoluna devam edebilir.

kolay gelsin

--
-alphan