Re: engerek: KDE ve emacs icin Turkce yazim denetimi

Merhaba,

* Alphan Bayazit [2005-07-10 17:14:09-0400]
> Sevgili Debian severler,
>
> engerek Turkce yazim denetimi paketi:
> http://bayazit.org/www/engerek_0.1-1_i386.deb
> [...]
> ozetle, onemli oldugunu dusundugum ozgur bir Turkce denetim desteginin
> bir adimi olarak denenmeyi ve gelistirilmeyi bekliyor.

Ne kadar onemli bir hizmet ifa ettiginizin farkinda misiniz? :-)  Size
ve tabii Zemberek ekibine ne kadar tesekkur etsek az, ellerinize saglik.

> ben emacs, kate, kedit, koffice ve konqueror ile denedim, her ne kadar
> yogun stres testleri olmasa da simdilik idare eder gorunuyor.

VIM altinda 'vimspell' eklentisi ile test ettim.  Baslangic asamasinda
bir uygulama olarak gayet guzel calisti.

> not2: mutt kullanan arkadaslarin da engerek'i ispell yerine
> kullanabilecegini tahmin ediyorum, ama ben denemedim.

Mutt icin 'mailspell' adinda bir wrapper var, buna daha sonra bakariz.
Simdilik VIM altinda calismasi da yeterli.  Su siralar cok yogunum,
ayrintili deneme imkanim olmadi.  Bu programi komut satiri arayuzuyle
ispell uyumlu yaparsak tadindan yenilmez (mesela TeX ve html kipleri
geliyor aklima).  Daha genis bir vakitte paketle sunulabilecek
ekstralar, paketin bagimliliklari vesaire konusunda bir calisma yapip
bunu turkish-task'e ekleriz.

Bu cok guzel bir gelisme oldu.  Tekrar ellerinize saglik, tebrikler.