Re: wine ile CD' ye erişim

Merhaba,

* ZEKI CATAV [Tue, Jul 05, 2005 at 09:50:14AM +0300]
[...]
> D ve F sürücüleri çakışıyor gibi görünüyor. Ben D bilgilerini hda1
> için düzelttim ama sonuç değişmedi.

Birde su sekilde deneyelim. Hatanin yine dosdevices icerisindeki
eksik surucu baglarindan kaynaklandigini dusunuyorum. Bunu gidermek
icin wine'i normal baslatip gerekli ayarlari yapin ve cikin. Ardindan
~/.wine/ dizininde yer alan dosdevices dizinini silin.

# rm -rf dosdevices
# wine (tekrar calistiralim)

Bu defaki calistirmada "See the Wine Usage Statement" butonuna tiklayip
geri planda dosdevices dizinini ve config dosyasinda yer alan surucu
baglarini duzgunce olusturmasini saglayalim. Bu islemin duzgun
neticelendigine emin olmak icin ~/.wine/dosdevices dizinin varolup
olmadigini ve iceriginin tamamlanmis olup olmadigini kontrol edip
calistirmak istediginiz yazilimi calistirin ve yine test edin.

> İşlemleri root yetkisi ile yapmam aşağıdaki hata nedeniyle mümkün olmadı.
> meditux:/home/catav# wine
> Wine called with no arguments.
> Invoking /usr/lib/wine/wine.bin  ...
> wine: creating configuration directory '/root/.wine'...
> Xlib: connection to ":0.0" refused by server
> Xlib: No protocol specified

Az once kontrol ettim, wine root yetkileri ile baslatilmaya izin vermiyor.
Gerci yukaridaki hata bununla ilgili degil. Bu hata asilabilir ancak
asilsa bile wine root yetkisi ile islem yapmayiniz diye uyari verecek.

Yukaridaki islemler sonuc vermez ise .wine dizinini yedeleyip
wine ayarlarini sifirdan yapmayi deneyebilirsiniz.

# mv .wine .wine.old
# wine (veya winesetup ile ayarlari ontanimli olanlari ile kabul edin)
# wine program_ismi ile programinizi calistirip deneyin.
Wine hersey yolunda gittiginde dosdevices icerisini bu adimda
uygun baglar ile donatmis olmali. Bu da ise yarazma ise mevcut
durumda .wine icerisindeki dosdevices dizinini komple silip
wine'i tekrar baslatin ve yukaridaki gibi yine "see the wine usage
statement" butonu ile dosdevices dizinin olusmasini saglamaya
calisin. Bu islemde geri planda "Created Symlink..." seklinde
mesajlar almaniz gerekir.

Evde yaptigim testlerde sizin sorununuz ile bende karsilastim.
Test icin VirtualDub yazilimini wine ile baslatip suruculeri
kontrol ettim nasil ve ne sekilde oldugunu tespit edemedigim
bir durumda yalnizca C: ve Z: suruculerinin oldugunu gordum.
Yukaridaki islemlerin benzerlerini tekrar ederek sonuca ulastim.
Biraz karisik gibi gorunsede temelde yapilan islem wine'i
en bastan taze bir sekilde yeniden yapilandirmadan ibaret.

Umarim sonuc alirsiniz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin