Re: ACPI komutlar??

Yilmaz Bilgili, 16.06.2005 tarihinde şöyle yazmış:

> İlkini denedim, text ekrana geçti. Hızlıca birşeyler yazdı okuyamadım.
> Sonra yeniden grafik ortama döndü. Klavye ve fare kitlenmişti. Reset
> atmak zorunda kaldım :-(

   Siz hiçbir şey yazmadan yeniden grafik ortama dönmesi ilginç.
Normalde metin ekranında birşeyler yazdıktan sonra sistemin uykuya
geçmesi, sonra siz bir tuşa ya da açma düğmesine basınca çalışması
gerek.  Bir de konsoldan deneyin.  (Hatta sırf X açıkken bir sanal
uçbirime geçerek değil de X'i tamamen durdurup konsoldan denerseniz
durumu anlamak için daha yararlı olabilir.)

   Kendi sistemim için bu konulara bakarken şunları öğrenmiştim.
Bazı sistemlerde uykuya dalarken X açıksa uyanırken X'e dönüşte sorunlar
olabiliyormuş.  Bir de bazı modüller yüklü olduğunda uyku ile ilgili
sorunlar çıkabiliyormuş.  O zaman sorun çıkaran modülleri kaldırıp
uyutmak gerek sanırım.  Örneğin bazı wifi modülleri vs.

> Bu desteklenmediği anlamına mı geliyor. Yoksa sorun çıkaran bir
> donanım/yazılım olabilir mi?

   Belli bir destek mevcut gibi ama ayrıntılı sorunu çözmek ya da
varsa sorun çıkaran donanımı/modülü bulmak için biraz daha araştırmak
gerek.  http://acpi.sourceforge.net/, http://www.linux-on-laptops.com/
ve google'dan arayabilirsin.  Çekirdeğin hata listelerinde
(http://bugzilla.kernel.org) de ilgili şeyler olabilir ama ilgili
mektuplar mevcut olsa da doğru mektupları bulmak bazen karışık
olabiliyor.