Re: Kmail ve liste sorunu

Merhaba,

* Nilgün Belma Bugüner [2005-06-15 16:49:52+0300]
> Çar 15 Haz 2005 14:58 sularında, Yaşar ŞENTÜRK şunları yazmıştı:

Bu sorun listede diger arkadaslarin da ifade ettigi gibi Kmail'a ait bir
hata.

> Menüden
> Ayarlar -> composer -> karakter kümesi
> seçin, oralarda noktalı y ile yazılmış bir iso-8859-9
> olacak, onu kaldırıp yeniden ekleyin. Eğer onu noktalı
> y olarak görmüyorsanız, yerel ayarlarını benim yaptığım
> gibi yapmanız gerekebilir:
> 1. /etc/environment dosyasını silin.

Aman!  Bu dosyanin ne sucu var? :-)  /etc/environment dosyasi PAM
"Pluggable Authentication Modules" tarafindan kullanilan ortama ait
degiskenlerini tutan _standart_ bir dosyadir ve sistemde _olmalidir_.
LANG degiskeni o ortam degiskenlerinden sadece biri.

> 2. Daha önce debian dil ayar betiğinin ev dizininizdeki noktalı
> dosyalarda yaptığı değişiklikleri silin (.inputrc dosyasına
> dokunmayın, o lazım).

Dil ayar betigiyle language-env paketini kastediyorsunuz sanirim.  Bu
betik (set-language-env) Debian'da yerel yapilandirmasini yapan ve
herkesce bilinen/kullanilan standart bir betik degildir.  (Ifadenizden
buna benzer bir yanlis anlama cikabilir, o yuzden acikladim.)

> 3. /etc/profile dosyasına bu satırları ekleyin.
>
> LANG="tr_TR.UTF-8"
>

> # Charset for MIME headers.
> MM_CHARSET=UTF-8
>
> # Needed for SGML-DSSSL processing.
> SP_ENCODING=UTF-8
>
> export PATH LANG MM_CHARSET SP_ENCODING

Bu ayarlari sistem genelinde /etc/profile'da yapmak mumkun, fakat
~/.profile varken bunu onermezdim.  Eger Yasar bey language-env ile
yerellestirme yapmissa (?) ~/.profile'daki ayarlari kaldirmasinin bir
nedeni yok.

Sistem geneli (eksiksiz) Turkce yapilandirma icin Turkce-NASIL veya
language-env ile gelen README.tr dosyasi[1] okunabilir.

> mc kullanıyorsanız, mc komut satırına türkçe karakter yazamayacaksınız.
> mc'yi bir zahmet UTF-8 destekli yapsınlar. Bu çözümü olmayan birşey
> değil artık.

Gecikme oldugu dogru, ama bu gecikme Debian'a ait degil.  MC eski
hiziyla (ve kalitesiyle) gelistirilen bir uygulama degil.  Bugune kadar
hazirlanan UTF-8 yamalarinin da bazi sorunlari var.  Ayrintilar icin
ibiblio.org'da host edilen projenin eposta arsivlerine bakilabilir.

[1] /usr/share/doc/language-env/README.tr.gz