Re: bir çaylak debian kullanıcısı

[...]
    NBB> Sunucu kurulunca saat ayarı birden bire olmuyor. Sunucu uzun
    NBB> bir süreçte saati eşzamanlıyor (10 12 saat gibi bir süreç),
    NBB> bunun mantıklı bir sebebi vardı ama şimdi hatırlamıyorum.

Cunku saatin kendisini ayarliyor ('tune' ediyor), gosterdigi zamani
degil.  Eski kurmali masa saatlerinde bir de + ve - yonune cekilebilen
bir ayar vardi hatirlarsaniz, ona ayar tutturmaniz mu yelkovani
oynatan ayar dugmesine ellemenizden farkli olurdu.  NTP eskiden
faz kilitlemeli halka diye tercume ettigimiz (PLL) metodla sizin
cekirdegin kullandigi osilatore ince ayar yaparak is goruyor.  Uzun
surmesi o yuzden, ama saat ayarini kilitlenmeye karar verdigi kaynaga
gore hemen yapiyor olmasi lazim.  (Yanlis hatirliyor olabilirim, lutfen
duzeltin).

BM