knoppix'ten sarge'a göç

Merhaba,
Sarge 3.1, sarge 3.1r0a, security güncelleme pathleri derken liste hayli
hareketlendi ve herkesin kendisiyle ilgili bazı etkilenmeleri oldu.
Sanırım bu dağıtım versiyonu değişimi etkisi yavaş yavaş kalkıyor.
Bende kendi payıma daha önce knoppixi HD'ye kurarak kullandığım
Debianımı (testing, unstable ve azıcıkda experimental) ilk iki cd
üzerinden kurup değiştirdim, ve gerekli diğer yazılımları kurdum.
İlk olarak masa üstündeki (gnome'da bilgisayar dizinindeki) hda1 (winXP)
ve hda5 (fat32) bölümlerim fstab içinde oluşmadı, /mnt dizini altı boş
olarak kaldı.
Daha önce kullandığım;
* Mustek BearPaw 2400 CU Plus -> sorunsuz çalışmaya devam,
* Digital Fotoğraf makinesi -> artık tanınmıyor, (gtkam, digikam,
kcontrol denendi),
* GSM telefon -> /dev/ttyS0 üzerinden kablo ile fax alıp verme işlemi
yapabiliyor, ama Bluetooth üzerinden fax ve internet işlemlerini henüz
yapamıyor, Bluetooth üzerinden dosya alıp gönderebiliyor.
* HP PhotoSmart 7660 yazıcım dirver database (foomatic-db) update'i
sonrası çalışacak görünüyor.
Knoppixten tanıdığım modemlink-knoppix adlı araç oldukça yararlı idi.
Modem aracını istediğim arabirime yönlendirebiliyordum (bluetooth,
ttySx, irda v.b.). Acaba bu modemlink.sh adlı betik sarge içinde
çalıştırılabilecek şekilde düzenlenip Debian-tr'ye konabilir mi?
Aramızda bunu yapabilecek zamana sahip birileri var mı?
Ben amatör olarak modemlink-knoppix.tar.gz paketini alien ile deb
paketine çevirdim ama bu şekilde kurulan modemlik.sh çalışmadı.
/dev/hda1 ve hda5 için /mnt altına dizin açıp fstab içine elle veri
girmek benim planladığım işlem, bunun dışında iki bölümü bağlamanın bir
yolu veya benim düşündüğüm yolun sakıncası konusunda yorumlarınız?

Teşekkürler...

--
Dr. Zeki Çatav <catav@isbank.net.tr>
Türkiye Yüksek İhtisas Hastanesi