RE: Aptitude vs. apt-get/dselect

Merhaba,

On Sun, 2005-06-12 at 00:51 +0300, Emre Sevinc wrote:
> dediysem belki bir iki kere aptitude demisimdir, bu ileti
> üzerine aptitude'u güncelleyip tekrar sans taniyacagim.

Ara ara sistemimde yüklü paketler arasında aptitude ile gezinirim, ne
işe yarar ki bu dediğim paketleri silmek yerine "Mark as auto" derim.
Eğer herhangi bir yazılıma lazım değil ise kendiliğinden kaybolur. Bu
çok yararlı bir özellik.

Bunun yanında mesela aptitude dist-upgrade dediniz, 10larca satır çıktı
karşınıza ve onay vermeniz bekleniyor; hemen "e" ye basıp ncurses
arabirimine geçebiliyor ve daha anlaşılık bir ekrandan onay
verebiliyorsunuz.

paket aramak için arabirimde "/" ye basın ve sonraki eşleşen paket için
"n" ye basın.

içinde bellli bir kelime geçen paketleri görmek için "l" ye basın ve
kelimeyi girin. tekrar l ye basıp kelimeyi silerseniz tüm paketleri
görürsünüz.

Bir paket üzerinde "C" ye basarsanız o paketin changelogu gelir,
sistemde yüklü olmasa da. "B" ya basarsanız da bugreport yaparsınız.

bir deb paketine mi ihtiyacınız var? aptitude download paket-adı demeniz
yeterli.

Çok seviyorum bu yazılımı. son olarak bir paradox.. "aptitude moo"

iyi geceler.

--
Can Burak Çilingir