Re: Debian'da Quake 3

Hocam sende Linux için Quake CD'si falan mı var ? Bendeki CD'nin içindeki dosyaların tamamı EXE dosyası ??

Emre Kadıoğlu yazmış:

quake3 cd sini taktığında ./setup komutunu ver. Bir installer çıkıyor orda neleri yüklemek istediğine dair seçenekler var base install dedicated server help files desktop icons mesa libs voodoo libs matrox libs gibi ordan matrox ve voodoo liblerini seç daha sonra yükle. Sonra oyunu başlatmayı dene eğer çalışmaz ise oyun dizinine gir orada libGL.so libGL.so.1 gibi sembolik bağlantılar olacak. O bağlantıları sil, onların yerine aynı isimde nvidia'nın kütüphanelerinin sembolik linklerini oluştur çalışır.

Alper KANAT yazmış:

CD'den installer'ı bir daha çalıştırmak ? Abi sen nasıl kurmam gerektiğini bana kısaca anlatır mısın ?

Emre Kadıoğlu yazmış:

hocam bu direk openGL problemi bende de aynı şey olmuştu dediğim gibi yapmıştım düzeldi. Hatta şöyle yap cd den installer ı bir daha çalıştır sadece matrox ve vodoo lib lerini yüklemeyi seç onlar yüklendikten sonra quake dizinine bak symlinkleri nvidia sürücününkileri ile değiştir.

Alper KANAT yazmış:

Merhaba..

Sanırım sorunumu tam anlamadınız. Ama dediklerinizle ilgili yaptığım denemelerde de başarılı olamadım. Bu nedenle sorunun daha iyi anlaşılabilmesi için ekrandaki görüntünün resimlerini çektim. Resimler, oyunun açılışının düzgün olduğunu ama esas oyun kısmına geçilince herşeyin birbirine girdiğini göstermek amacıyla çekildi. Işte adresleri:

http://raptiye.org/resimler/quake3/1.jpg
http://raptiye.org/resimler/quake3/2.jpg
http://raptiye.org/resimler/quake3/3.jpg
http://raptiye.org/resimler/quake3/4.jpg
http://raptiye.org/resimler/quake3/5.jpg
http://raptiye.org/resimler/quake3/6.jpg
http://raptiye.org/resimler/quake3/7.jpg

Umarım bu görüntüler yardımcı olur. Teşekkürler..

Emre Kadıoğlu yazmış:

Alper KANAT yazmış:

Selamlar,

Debian'ımda biraz da oyun oynayayım diye Quake 3 kurmak istedim. Gayet güzel kurdum ve şu anda çalışıyor.. Ancak texture'larda bir sorun var, oyun açılınca ekrandaki görüntüler bulanık ve ayrıntılar seçilemez bir şekilde çıkıyor görüntü.. Tam olarak ifade edemedim ama dilerseniz resmini de çekip atabilirim. Böyle bir sorun yaşayan, nedenini bilen, Quake 3'ü başarıyla oynayan varsa benimle iletişime geçebilir mi acaba ? Teşekkürler..

hocam ben çok güzel bir şekilde yaklaşık 2 yıldır quake3 ü oynuyorum, hiç bir sorun yaşamadım. Tahminimce quake3 ün kullandığı libGL.so dosyalarından kaynaklanıyor. quake 3 dizinindeki sembolik bağlantıları silip /usr/lib altındaki nvidia'nın libGL*.so dosyalarına sembolik bağlantı yaratırsan sorun çözülür diye düşünüyorum.

ln -s /usr/lib/libGLCore.so.1.0.7174 /usr/local/games/quake3/libGL.so gibi olmaz ise quake3 ü çalıştırdığında aldığın çıktıyı buraya gönder kurcalıyalım.

begin:vcard
fn:Alper KANAT
n:KANAT;Alper
adr;quoted-printable:;;;Istanbul;;;T=C3=BCrkiye
email;internet:tunix@raptiye.org
x-mozilla-html:TRUE
url:http://raptiye.org
version:2.1