Re: ASUS 4port ADSL modem ve DNS sorunu

Merhaba,

* Atil Ulas BENGI [Sun, 05 Jun 2005 23:36:19 +0300]

> ASUS marka 4 ethernet portlu ADSL modemim var. Sistemim Debian Sarge.
> Daha yeni kurdum ve Linux'un acemisiyim. Problemime gelince:
>
> Debian, modemin DHCP servisini kullanarak otomatik ip aldigi zaman DNS
>
> server olarak modemin ip'si olan 192.168.1.1'i kullaniyor. Butun
> internet uygulamalari duzgun calisiyor. Fakat apt-get veya kde'deki
> packet manager uygulamalari ile guncelleme yaparken ya da yeni paket
> yuklemeye calısırken , Debian yansi adreslerini 1.0.0.0 olarak cozuyor
>
> ve baglanti kuramiyor. KDE'de System/Network/DNS ayarlarina gidip
> [...]

Bu problemin sebebi resolvconf paketi olabilir. Yani sisteminizde
resolvconf paketi kurulu ise acilista DHCP ve PPP istemcilerinden alan
adi sunucularini bularak /etc/resolv.conf dosyasina mudahele eder ve
icerigini degistirir.

Bu paket sisteminizde  var ise kaldirip /etc/resolv.conf icerisinde alan
adi sunucularini kendiniz belirtebilirsiniz veya ikinci bir cozum
yontemi olarak alan adi sunucularini /etc/network/interfaces
dosyasinda "dns-nameservers AAA.AAA.AAA.AAA" seklinde belirtebilirsiniz.
bu durumda alan adi cozumlemesi icin ilk once /etc/network/interfaces
dosyasindaki dns-nameservers ile belirtilen alan adi sunucularina
basvurulacaktir. "dns-nameserver AAA.AAA.AAA.AAA BBB.BBB.BBB.BBB"
seklinde birden fazla alan adi sunucusunuda pespese belirtebilirsiniz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin