ASUS 4port ADSL modem ve DNS sorunu

ASUS marka 4 ethernet portlu ADSL modemim var. Sistemim Debian Sarge. Daha yeni kurdum ve Linux'un acemisiyim. Problemime gelince:

Debian, modemin DHCP servisini kullanarak otomatik ip aldigi zaman DNS server olarak modemin ip'si olan 192.168.1.1'i kullaniyor. Butun internet uygulamalari duzgun calisiyor. Fakat apt-get veya kde'deki packet manager uygulamalari ile guncelleme yaparken ya da yeni paket yuklemeye calısırken , Debian yansi adreslerini 1.0.0.0 olarak cozuyor ve baglanti kuramiyor. KDE'de System/Network/DNS ayarlarina gidip elimle DNS girdigimde sorun duzeliyor ve guncellemeleri yapiyor. Fakat bir sure sonra (birkac dakika) benim girdigim DNS adresleri sebebini anlayamadigim bir sekilde siliniyor ve tekrar 192.168.1.1 olarak modemin ip adresi DNS olarak sistemde gorunuyor. En son olarak etc/resolv.conf dosyasina DNS adreslerini girip kaydettim ve ip adresini manuel olarak kendim verdim. Bir sure sonra bir paket yuklemeye calistim ve o da ne! yansi adresini 1.0.0.0 olarak cozuyor. etc/resolv.conf dosyasini kontrol ettim ama benim DNS adreslerini yazip kaydettigim dosya adi resolv.conf~ olarak isim degistirmis ve yeni olusturulan resolv.conf dosyasinda da modemin ip adresi var.

Modemin DHCP servisinde DNS adresi girilebilecek herhangi bir yer bulamadim.

Problemi modemden mi cozmeliyim yoksa debiandan mi?

Ayni problem sebebiyle netinstall cd'sini kullanarak kurulum yapamiyorum.
Sanirim problemin modemden cozulmesi daha verimli bir cozum olacak.