Re: Deneme:

Merhaba,

* Tolga KORKUNCKAYA [2005-06-02 00:12:19+0300]
> Debian-tr listesine uye oldugumdan beri mesaj atamiyorum, dolayisi ile bu da
> bir deneme mesaji. Eger bu postam ulasirsa problem kaynagi bulunmus demektir.
> kmail postanin header bolumunde ??so-8859-9 seklinde yanlis bir karakter kumesi
> gonderiyor. Yani "??so-8859-9" yazarken i yerine ı - I harfi kullanilmis...

Bu sorun Baris Metin'in Kmail'da tespit edip raporladigi bir hata diye
hatirliyorum.  Buyuk/kucuk karakter donusumu yerel altinda yapildiginda
basimiza bela olan bu meshur hata ortaya cikiyor.  Halbuki anahtar
kelime donusumlerini ASCII bolgede yapmalari gerekiyor.  Ama Turkce'nin
bu ozelligini bilmiyorlar iste.  Yazilimda tasinabilirlik (portability)
derslerinde anlatilmasi gereken onemli (ve sasirtici) bir konu bu.

> Eger yanlis anlamadiysam zaten header bolumunde us-ascii disinda bir encoding
> kullanilmasi RFC 2821'e aykiri imis. http://www.faqs.org/rfcs/rfc2821.html
[...]
> Dolayisi ile From kisminda ismimizi yazarken kullandigimiz TR karakterlerin
> gorunmesini saglamak icin yaptigimiz bu islem standartlara aykiri, yanlis mi
> anliyorum???

Dogru, SMTP dediginiz gibi 7-bit US-ASCII bir standart.  MIME bu yuzden
var diye biliyorum, ASCII olmayan karakterleri kodlayarak[1] SMTP
uzerinden gonderiyor.  Bu RFC'ler karisik oluyor biraz. :-)  Bilgili
arkadaslar ayrinti verirse sevinirim.

[1] http://www.ietf.org/rfc/rfc2047.txt