Re: debianda java CLASSPATH ayarlari

Merhabalar,
Openoffice içinden MYSQL bağlantısı yaptım ve veritabanını yönetebildim. İşyerimde
Openoffice 2.0 kullanıyorum. Şu an bunu yaptığım bilgisayarın başında olmadığım için tam
menü adlarını hatırlamayabilirim. Ancak öyle sanıyorum ki hatırladığım kadarıyla
yardımcı olabileceğim.

http://dba.openoffice.org/FAQ/specific.html#connectmysql

Öncelikle bu belgeyi okudum. Bu belge OOo 1.1 için.
mysql-connector-java-xxx.tar.gz dosyasını home dizinime açtım. Sanrım burada açılan yer
sorun değil. Siz usr, opt herhangi bir dizine açabirisiniz.
/opt dizininde yer alan Openoffice dizininde soffice programını başlattım. Tools
menüsünde Options seçeneğini işaretleyerek açılan pencerede java sekmesinde Şimdi
etiketini tam hatırlamadığım bir düğmeye tıklayarak (zaten bir iki tane var, hangisi
olduğunu açınca hemen anlarsınız) mysql-connector-x dizinininde .jar uzantılı dosyanın
olduğu alt dizini seçtim. OK dedim ve soffice programnı yeniden başlattım. Yeni
Veritabanını seçerek Varolan bir veritananına jdbc kullanarak bağlanmak istedimi
belirten seçenekleri işaretledim, şifre girdim ve database açıldı.
Bu arada bu database deneme amaçlı idi. Henüz kararlı Openoffice 2.0 duyurulmadığından
kararlılık gerektiren işlerinizde kullanmanızı önermem.

Saygılarımla,
Bülent ŞENER