Re: debianda java CLASSPATH ayarlari

Listeden boyle birsey talep ettigim icin son derece
uzgunum (standardin uzerinde ilgi talep eden bir mesaj
olacak maalesef bu yuzden) ancak saatlerce ugrasmama
ragmen birturlu MySQL -JDBC-OpenOffice baglantisini
gerceklestiremedim.

Acaba bu konuda yapabilen birisi bana adim adim neler
yaptigini tarif edebilir mi?

Ben ayrintilarimi yazayim.

Oncelikle java -verison ciktisi:
java version "1.4.2_08"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition
(build 1.4.2_08-b03)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.4.2_08-b03, mixed
mode)

turquaz ve eclipse i calistirabildigimi saniyorum
onceki mailimda belirtmistim.

mysql, phpmyadmin ile gayet guzel calisiyor.
root:password ikilisiyle kullanabiliyorum.

saniyorum java, /usr/lib/j2sdk1.4-sun/ klasorune
kurulmus durumda cunku bir suru dosyalar ve klasorler
bu klasor altina yerlestirilmisler. Ben de oncelikle
mysqlconnectorfalanfilan.jar dosyalarini root
haklariyla bu klasor altina kopyaladim.

export komutunun ciktisinda:
declare -x CLASSPATH="/usr/local/lib/j2sdk1.4-sun"
declare -x DESKTOP_SESSION="xfce4"
declare -x GDMSESSION="xfce4"
declare -x HOME="/home/seckiner"
declare -x JDK_HOME="/usr/local/lib/j2sdk1.4-sun"
declare -x
PATH="/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/bin/X11:/usr/games:/usr/lib/j2sdk1.4-sun/bin:/usr/lib/j2sdk1.4-sun/jre/bin:/usr/local/lib/j2sdk1.4-sun/bin:/usr/local/lib/j2sdk1.4-sun/jre/bin:/usr/lib/j2sdk1.4-sun/bin:/usr/lib/j2sdk1.4-sun/jre/bin:/usr/local/lib/j2sdk1.4-sun/bin:/usr/local/lib/j2sdk1.4-sun/jre/bin"
declare -x PWD="/home/seckiner"
declare -x
SESSION_MANAGER="local/asus:/tmp/.ICE-unix/3979,tcp/asus:32775"
declare -x SHELL="/bin/bash"
declare -x TERM="xterm"
declare -x USER="seckiner"
declare -x USERNAME="seckiner"
gibi dikkatimi ceken satirlar gorulmekte.

ancak burada:
export CLASSPATH=/usr/lib/j2sdk1.4-sun:$CLASSPATH
komutunu verince, parametresiz export komutu
declare -x
CLASSPATH="/usr/lib/j2sdk1.4-sun:/usr/local/lib/j2sdk1.4-sun"
seklinde yeniden duzenlenen satir ciktisini veriyor.
Ardindan CLASSPATH ayarini kaybetmemek icin konsole
dan openoffice komutunu vererek calistiriyorum.
Buradan bir adet Calc hesap tablosu aciyorum.
Secenekler/Security de Java yi etkinlestir checkbox
ini tikliyorum ancak Gozat butonunu maalesef disabled
durumundan bir turlu kurtaramiyorum. Yine de text
kutusuna elle:
/usr/lib/j2sdk1.4-sun/
bilgisini giriyorum.
Veri Kaynaklari ni aciyorum.
Yeni birsey olusturuyorum. isim veriyorum. Veri Türü
kutusundan MySQL seciyorum. MySQL tabına
geciyorum. Connector/J3 kullan' i isaretliyorum.
Veri Kaynağı Yolu kutusunda:
sdbc:mysql:jdbc:<host>:<3306>/<DBNAME>
bilgileri olusuyor.
sdbc:mysql:jdbc:<localhost>:<3306>/<veritabanim> ya da
sdbc:mysql:jdbc:localhost:3306/veritabanim ya da
sdbc:mysql:jdbc://localhost:3306/veritabanim ya da
sdbc:mysql:jdbc:host:3306/veritabanim seklinde bircok
alternatifle bu kutuyu doldurdum. Kullan&#305;c&#305;
ismine root girdim ve parola gerekli yi isaretledim.
Ancak her seferinde Tablolar sekmesine gecmek
istedigimde hata aldim. Bu arada MySQL i herhangi bir
sekilde 3306 dan farkli bir porta zorladigimi
hatirlamiyorum ancak 3306 da bir problem olup
olmadigini da bilmiyorum dogrusu.

Butun arkadaslar cok tesekkur ederim.

--- "H. Kerem Cevahir" <hkerem@gmail.com> wrote:

> export

CLASSPATH=/mysql-connector.jarin/bulundugu/dizin/:$CLASSPATH

http://dev.mysql.com/doc/connector/j/en/cj-classpath.html

http://www.fankhausers.com/postgresql/jdbc/#classpath