Re: Temel bir linux sorunu

Perşembe 26 May 2005 22:10 tarihinde, Mehmet Seckiner şunları yazmıştı:
> [...]
> ortak kullanacagiz. Birimizin hazirladigini digeri
> cikti alacak veya onun yarisina getirdigini digeri
> devam ettirecek.
>
> Bunun icin home directorysinde hicbir kullaniciya ait
> olmayan bir klasor olusturmayi dusundum. Bu klasor
> root a ait olacak ancak grup olarak uc kullanicinin da
> ortak olarak uye olduklarý bir gruba ait olacak. Ve uc
> kisinin de primary grubunu kuser dan ayni grubu
> gosterecek sekilde ayarladim.
>
> Fakat bir kisinin o klasor altinda olusturdugu bir
> dosyayi digeri maalesef bu durumda degistiremiyor.

    hıms.. Sanki bana fstab taki umask değer ile ilgili geldi yanılıyor
olabilirim ama eğer home dizininiz ayrı bir partition ise umask ayarlarını
kontrol edin eğer /etc/fstab dosyası içerisinde umask ile ilgili bir bilgi
yok ise konsolda umask komutunu vererek geçerli olan umask bilginizi
alabilirsiniz. umask değeri yeni oluşturulan dosyaların haklarını ayarlamak
için 666 dan çıkartılarak yeni oluşturulan dosyaya atanır... şöyleki
umask 0022 ise 0666 dan çıkartıldığında 0644 sonucu çıkar buda ls -alh
çıktısında -rw--r--r-- olur ki bu durumda bu dosyayı sadece dosya sahibi
değiştirebilir ... sanırım bundan sonrasını halledebilirsiniz.. umask ile
daha fazla bilgiyi man umask tan ve belgeler.org adresinden alabilirsiniz..

eğer home dizininiz ayrı bir partisyon değil ise aklıma gelen bir yol her iş
gününde her mesai saatleri içerisinde örneğin 10 dk. da bir çalışacak bir
script yazıp (dosyaları find ile arayacak (-rw-rw-r-- olmayanları ) ve perms
lerini değiştirecek ) bunuda root' un crontab' ına eklemek.. tabii bu çok iyi
bir yol değil ama bu saatte aklıma gelen ilk yol..

Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)