Erçin'in Isteği Üzerine: NVIDIA WideScreen Problemine Çözüm..!

;-) Bu konuda ne kadar ısrarcısın.. Blog'da falan geçmeyi planlıyordum ama dur yazayım o halde..

/usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/README dosyasının içerisinde Configuring a Laptop kısmı var. O bölümün bitmesine yakın çözüm yazıyordu. Öncelikle problemi tanımlayalım..

Bir süredir NVIDIA kullanıcıları olarak eziyet çekip 6111 sürücüsünü kullanıyorduk widescreen ekranda 1280x800 olan "anti-standart" çözünürlüğü kullanabilmek için.. Yamalı bohçaya dönmüştü o da zaten..

Sonra bir gün geldi ki biricik 2.6.11 çekirdeğimle 6111 NVIDIA sürücüsünün çalışmadığını gördüm ve çözümünü de bulamadım. Mecburen son NVIDIA sürücüsünü çekip onu kullanmaya karar verdim. Fakat o da ne...?! Ekranda gözüken resim 1280x800 ancak ekrandaki hali 1024x768 çekilde açılıyor ve sağda siyah bir boşluk bırakıyor, altta ise saçmalıyor... Çözümü bulana kadar bu şekilde kullanmıştım. Çözüm XF86Config-4 dosyasıyla oynamak değil.. Eskiden çalışan bir XF86Config-4 dosyanız varsa bence hiç oynamayın... Yalnız /etc/modules dosyanızı açın ve şunu yazın:

nvidia NVreg_SoftEDIDs=0 NVreg_Mobile=0

Bu satır açılışta nvidia modülünü hemen yanındaki parametrelerle ekleyecektir. NVIDIA'nın README dosyasında bu değerler için farklı şeyler söylemiş 3 ve 5 girmek gibi... Benim bilgisayarımda her ikisi de 0 iken sorunsuz çalıştı... Bunu da Gentoo'nun forumlarında okumuştum şenlik alanında.. Yaşasın Gentoo, kahrolsun Debian..!!! :P

Saygılarım ve sevgilerimle..

Not: Şenlikle ilgili yazdığım mesajda baya uykuluydum, hatalı yazımlar için affola..

begin:vcard
fn:Alper KANAT
n:KANAT;Alper
adr;quoted-printable:;;;Istanbul;;;T=C3=BCrkiye
email;internet:tunix@raptiye.org
x-mozilla-html:TRUE
url:http://raptiye.org
version:2.1