debian projeleri + Re: Bilgi iletimi ??

Merhabalar

Üç hafta kadar sonra sınavlarım bitiyor. Ondan sonra bayadır aklımda
olan birkaç proje üzerinde çalışmaya başlayacağım.

Sanırım şu aşamada, projelerin detaylarından çok, (eğer olacaksa) grup
yapısını oluşturmak için konuşmak daha doğru olacaktır. Eğer böyle
gruplar/çalışmalar varsa, afedersiniz hakkında bilgim olmadığı için
şunları diyorum:

Anladığım kadarıyla debian-tr olarak, temelde yerelleştirme çalışmaları
devam etmekte. Bu çalışmalara ben de katılmak isterim. Ancak bu konudaki
çalışmaları düzenli bir biçimde anlatan, nasıl katılabileceğimi anlatan
bir belge bulamadım. Bu konuda Gnu-tr grubu oldukça başarılı gözüküyor:

http://gnu-tr.sourceforge.net/

aktif olarak çalışan insanlar var gibi gözüküyor. Debian için bu tip bir
site hazırlanabilir belki gerekli ise? Yada debian da bir GNU/Linux
olduğu için belki onların çalışmalarını debian'da çalışır hale getirmek
üzerine bir anlatım(lar) hazırlamak da bir yaklaşım olabilir.

Diğer yandan yerelleşme çalışmaları dışında, yazılım geliştirme
konusunda da bir grup oluşturabiliriz. Önce bu konuda kimler istekli,
onu öğrenmek gerekli olacaktır. Bu konudaki düşüncelerimi anlatayım:

Ben seneye üniversiteden mezun olacağım, yüksek eğitimden çok bu tip
geliştirme işleri yapmak istiyorum. Geliştirmeler Linux (debian) altında
olacağı için böyle bir grubun çalışma alanına giriyor. O yüzden, şu anda
bire bir olmasa da (ki yeterli destek/ilgi ile olabilir de) böyle bir
grupla çalışmak gerçekten çok isterim. Mesela debian-devel-tr yada
harici olarak bir eposta listesi kullanarak böyle bir çalışma da
bulunmak, bir grup kurmak aslında benim hayalimde/aklımda olan
projelerden birtanesi.

> [...]
>
> acaba aramizda benzer projeler ile ugrasmis olan arkaslarimiz var mi ?
> Isbirligi, bilgi paylasimi yapabiliriz diye dusunuyorum.
>
> Ibm - Pseries uzerinde 32-64 bit debian installu
> Open-ldap tabanli user management base (mail - ftp - ve radius ve diger
> auth. lar icin dusunuyorum suan, ama cok esnek olabilir biliyorsunuz )
>

> bunlarin haricinda su aralar dikkatimi ceken VHCS var ( http://vhcs.net
> ). su an version 2.2 nin debian package leri var ama biraz sorunlu,
> version 2.4 u paketleyebilir miyim acaba dusencesi icindeyim.
>
> ilgilenen arkadaslarla temasa gecmek isterim.

Bu bahsettiğiniz konularda özel bir bilgim yok. Ancak son sınıf projemi
buna benzer bir konuda yapmayı düşünüyorum. Bir Linux sistemindeki belli
programların çalışıp/çalışmadığını kontrol edip, gerekirse düzeltmeler
ve iyileştirmeler yapacak bir yazılım oluşturmak istiyorum. Genelde
kontrol etmeyi düşündüğüm programlar sunucuların çalışmasını sağlayan
programlar olacak (ssh, qmail vb..). Sonuçta demek istediğim, dediğiniz
konularda bilgim yok, ancak oldukça ilgim var. Eğer bu dediklerim size
de ilginç geliyorsa, size projeyi daha detaylı olarak anlatabilirim.

> Debian dolu gunler ....

Aranıza yeni katılmış biri olarak, eğer bir hatam varsa göstermeniz
düzeltmeniz, hoşgörmeniz dileğiyle.

Can Kavaklıoğlu

(kimse imza kullanmıyor, sanırım böyle bir liste için gereksiz bir durum.)