Re: cakilan sisteme verilebilecek tavsiyeler

Merhaba;

ALSA için alsa-modules-2.4.27 paketini de yükleyince sorununuz kalmayacaktır.

İyi çalışmalar.

Mehmet Seckiner wrote:
Abi simdi 2.4.27-2 kernelini yukledim ve ondan boot
ettim. Ancak Bilgi Merkezi/Info Center da ses le
alakali hicbir bilgi yok artik... Onceki kernelde iken
audiosunu midisini vs. gosteriyordu. ALSA nin web
sitesinde CMI-8738 icin bir takim kurulum adimlari
var. Acaba o adimlari izleyerek manuel bir kurulum mu
yapmak gerekiyor?

--- Ya�ar �ENT�RK
<yasar@dijitaltek.com> wrote:

Merhaba;

Benim kullandıÄ&#65533;ım sistem bir dizüstü

bilgisayar

olmasa da Celeron 400MHz iÅ&#65533;lemciye sahip bir sistem. Ne yaptıysam kernel-2.6.x ile yeterli performans alamadım. 2.4.x ile sistemim daha hızlı çalıÅ&#65533;ıyor. hdparm ile yaptıÄ&#65533;ım testlerde de bariz bir

Å&#65533;ekilde kernel

2.6 yavaÅ&#65533; çalıÅ&#65533;ıyordu. Bu durumu baÅ&#65533;ka irc.freenode.net/#fazlamesai kanalında ile getirdiÄ&#65533;imde birisi daha benzer bir donanımla benzer bir sorun yaÅ&#65533;adıÄ&#65533;ını söylemiÅ&#65533;ti. Aynı durumu sadece Debian ile deÄ&#65533;il

Slackware' de

de oluÅ&#65533;muÅ&#65533;tu.

Sanırım bu donanımlarla kernel-2.6 serisi
arasında bir sorun var. Ama ayrıntısını bilmiyorum.

Kernel 2.4 serisini kurmak için:
apt-get install kernel-image-2.4

demeniz kafi olacaktır.

Ä°yi çalıÅ&#65533;malar.

Mehmet Seckiner wrote:

debian testing 2.6.8-2 kernel kurulu bir Toshiba
Satellite 4090 (Celeron 500) notebook

bilgisayarým

var.

Bu cihaz Windows 98 de herhangi bir problem

cikarmadan

calisiyordu. Her halukarda daha saglam bir sistem
oldugunu bildigimiz debiana gecis yapildi bugun.

Fakat

KDE de muhtelif zamanlarda sistem yogunken yada

basit

bir islem yapmaktayken mouse hareketsiz kalýp

sistem

cakiliyor. Power dugmesinden kapatmak gerekiyor.

Bu durumda yapilebilecek seyler nelerdir?

Acaba 2.4 kernele dusursek bir fayda elde edebilir
miyiz? Care olabilir mi? Tavsiye edilirse nasil

yapmak

lazim apt-get install ile mi yapilir onu da
bilmiyorum. Ya da siz neler onerirsiniz.

Bu cihazda ses karti ES maestro yu sorunsuzca
calistirabiliyorum. Skype i da problemsiz

kullandim.

Bilgisayarda yapmak istedigim isler

Ofis-Internet-Ses

karti calismali ve Skype kullanýlabilmeli

Sagolun. Kolay gelsin.

--
YaÅ&#65533;ar Å&#65533;ENTÃ&#65533;RK
http://www.dijitaltek.com/yasar