Re: Numlock ve Win Tuşlarını Aynı Anda Kullanamıyorum...

Farklı kod geliyorsa bu iyiye işaret, en azından ne olduğunu bilme
ihtimalimiz var.

Şimdi şundan emin olmamız lazım. Numlock açıkken Win tuşunun oluşturduğu
kodun X tarafından düzgün şekilde tanınması lazım. Bunun olduğunu
kontrol etmek için xev de şöyle bir çıktı almamız lazım

(örnek olarak a tuşu için)

KeyRelease event, serial 30, synthetic NO, window 0x2000001,
    root 0x48, subw 0x0, time 11049375, (133,-6), root:(137,13),
    state 0x0, keycode 38 (keysym 0x61, a), same_screen YES,
    XLookupString gives 1 bytes: (61) "a"

burdaki (bu durum için) önemli olan sondan bi önceki satırdaki

"keycode 38 (keysym 0x61, a)"

ifadesi. Bunun her tuş için ayrı olması lazım. Burda diyorki, kernel bu
tuşu görünce "38" kodunu oluşturuyor, X (daha doğrusu XFree86 yada xorg,
hangisi varsa) de 38 kodunu gördüğü zaman 0x61 sembollü, a karakterini
algılıyor.

Şimdi siz NumLock açıkken tuşu görebildiğinize göre keycode XXX diye bir
girdi çıkıyor olmalı (benim başıma gelenlerde ancak tuş xev de hiç çıktı
vermezse "keycode" yazmıyordu).

Ancak (keysym ...) kısmı atanmamış olabilir. Atanmış ise, bunu KDE nin
"hotkey" atama programından görüyor olabilmeniz lazım. Değilse söyleyin.

Eğer o kısım yoksa. O zaman benim şöyle bir çözüm önerim var:

( Y -> xev den gördüğünüz "keycode" değeri)

xmodmap -e "keycode Y = F13"

(xmodmap için daha fazla bilgi -> "man xmodmap")

Bu komutu kullanarak tuşun NumLock açıkken verdiği kod ile F13 olarak
tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bundan sonra da KDE nin "hotkey" atama
programı bu tuşu algılayıp, ona gerekli kısayolu atayabilmeli.

Eğer bu çalışırsa şöyle bir sorun gündeme geliyor, bu komutun her
bilgisayar açıldığında çalışması gerekiyor. Aslında buradan bu işin daha
iyi bir çözümü olabileceği aklımıza geliyor, söyleyen olursa ne de güzel
olur... Bu komutu her açılışta verebilmek için de benim kullandığım
şöyle bir yöntem var:

X her açıldığında çalıştırılan bir (kaç) dosya var. Kullanıcı
klasörünüzde .Xsession isimli dosya, size ait ise ve çalıştırılabilir
ise ("chmod a+x .Xsession", bu herkese bu dosyayı çalıştırma hakkı
verir), bir de bu seçenek açılmış ise, .Xsession a koyacağınız komutlar
her açılışta çalıştırılacaktır. Siz bir şeyi değiştirmeden .Xsession a
direk komutu yazın, eğer çalışmazsa neden çalışmıyor diye bakarız. Daha
çok bilgi için "man Xsession".

Not. .Xsession dosyanız "window manager" ınızın çalıştırıldığı yer
olabilir (bende öyle, exec /usr/bin/enlightenment). Eğer durum böyleyse,
 komutu, bu satırın üstüne yazmalısınız, ve bir de o satırı silerseniz
KDE açılmayabilir.

iyi şanslar.

Can Kavaklıoğlu