Re: tr karakter sorunu

Murat AL wrote:

> Selam arkadaşlar,

Merhaba,

>       Merak ettiğim bir nokta var. Makinamda sarge kullanıyorum.
> Herşey iyi, hoş, güzel. Masa üstüm gnome. Kde dahil şimdiye kadar bir
> sorun yok sanıyordum. Fluxbox, Window Maker, İcewm vs.. pencere
> yöneticilerini merak ettiğim için kurdum. Fakat ne konsolda  nede bu
> pencere  yöneticilerinde tr karakter kullanamadığımı gördüm. Mesela
> gnome de çalıştırdığım gedit programında tr karakter sorunu yokken
> yukarıda saydığım pencere yöneticilerinde sorun oluyor. Acep eksik
> birşeymi kurdum veya ayarlamayı unuttuğum bir şeymi var.

language-env vede locales paketlerini yukledinizmi?

# apt-get install language-env locales

>    Birde 17" monitörüm var. Bu mönitörü 1152x864 çözünürlükte
> küllanmak istiyorum ama XF86Config-4 dosyasına bu değeri yazdığım
> halde bir türlü bu çözünürlüge geçemiyörüm.  Bu sorunu  nasıl hallederim.

bildigim kadariyla, XF86Config-4 dosyasina manual olarak girilen
parametreler bir ise yaramiyor.

# dpkg-reconfigure xserver-xfree86

ile X sunucunuzun ayarlarini tekrar yapilandirip, XF86Config-4 dosyasina
yazmasini saglayabilirsiniz.

--

         (__)
         (oo)