tr karakter sorunu

Selam arkadaşlar,

Merak ettiğim bir nokta var. Makinamda sarge kullanıyorum. Herşey iyi, hoş, güzel. Masa üstüm gnome. Kde dahil şimdiye kadar bir sorun yok sanıyordum. Fluxbox, Window Maker, İcewm vs.. pencere yöneticilerini merak ettiğim için kurdum. Fakat ne konsolda nede bu pencere yöneticilerinde tr karakter kullanamadığımı gördüm. Mesela gnome de çalıştırdığım gedit programında tr karakter sorunu yokken yukarıda saydığım pencere yöneticilerinde sorun oluyor. Acep eksik birşeymi kurdum veya ayarlamayı unuttuğum bir şeymi var.

Birde 17" monitörüm var. Bu mönitörü 1152x864 çözünürlükte küllanmak istiyorum ama XF86Config-4 dosyasına bu değeri yazdığım halde bir türlü bu çözünürlüge geçemiyörüm. Bu sorunu nasıl hallederim.

Murat AL