Re: vmware üzerine ölümcül sorular

Merhaba,

On Mon, 2005-05-16 at 04:04 +0300, koray wrote:
> 1. bilgisayarı açıp kapadığımda vmware-config dosyamda bazı problemler
> çıkıyor sanırım çünkü her restarttan sonra bu dosyayı tekrar ayarlamam
> gerekiyor vmware' ın çalışabilmesi için, aksi taktirde çalışmıyor.

Anlaşılan udev kurulu, /etc/init.d/vmware dosyanızda ~30. satır
civarında şöyle birşeyler olmalı:

        # BEGINNING_OF_TMPDIR_DOT_SH
        #!/bin/sh

        # Create a temporary directory

Bunların ortasına bir yere:

        for a in `seq 0 9`; do mknod /dev/vmnet$a c 119 $a 2>/dev/null; done

satırını ekleyin. Bundan sonra vmware servisi düzgün başlayacak.

> 2. vmware ile xp_pro çalıştırıyorum. Sormak istediğim konu driver
> konusu. Acaba ekran kartı, ses kartı, monitör vs.. driverlarını yüklemem
> lazım mı virtual sisteme. Anladığım kadarıyla ana sistemin kullandığı
> driverları emule ederek kullanıyor ve sanırım gerek yok. Ancak örneğin
> PES3 yüklemek istedim ve ekran çözünürlüğünün yeterli olmadığını, o
> yüzden oyunun yüklenemeyeceğini söyledi.

Gerekli değil, ama VMware'in menülerinden birinde "Install VMware Tools"
gibi bir seçenek olacak, onu yaparsanız içeride çalışan sisteme bazı
eğlenceli özellikler ekliyor.

PES3 nedir bilmiyorum, ama bildiğim kadarıyla VMware 4.x serisinde
DirectX desteği yok, pek oyun oynayabileceğinizi sanmıyorum. Zira sanal
sistemin içindeki ekran kartı yanılmıyorsam toplam 2 yada 4MB gibi bir
belleğe sahip ve OpenGL desteklemeyen VMware SVGA sürücüsü.

> 3. bir cd taktığımda debian da virtual sistem de (xp) cdyi görüyor ve
> çalıştırıyor, ancak bu cdyi çıkarıp farklı bir cd taktığımda debian cdyi
> doğru okumasına rağmen xp sanki yine ilk cd takılmış gibi onun içeriğini
> çıkarıyor ekrana.

Bunu VMware geliştiricilerine bir hata olarak bildirmek
isteyebilirsiniz, tabii VMware web sitesindeki FAQ belgesini okuduktan
sonra. Herkesin kolayca bulabileceği bir sorunmuş gibi geliyor ama
bilemiyorum pek.

> 4. vmware'da xp için memory kısmını 256mb olarak ayarladım. (recommended
> olan buydu.) Bu ram olayı tam olarak ne ifade ediyor. Makinemde 1024mb
> ram var. vmware'da 256mb olarak belirlediğimde ramin 256'sını xp
> (virtual), 768'ini debian kullanacak anlamına mı geliyor. Yoksa tüm ram
> yine ortaklaşa mı kullanılıyor?

Tam olarak dediğiniz gibi oluyor.

> [...]
> debian yüklü.
> xp'yi vmware ile çalıştırabildiğime göre artık xp'den kurtulma zamanı
> gelmiştir. xp'ye ihtiyacım olduğunda vmware ile oluşturduğum virtual
> olanı kullanabilirim.
> Şimdi sorum şu.
> sda7 swap alanı ve sda8'de de debian var.
> ben xpnin kurulu olduğu ve ntfs formatında olan c(sda1) ve diğer
> dosyalarımın olduğu d(sda5) ve e(sda6)'yi uçurup, ext3 formatında bir
> disk elde etmek istiyorum burdan.
> Daha sonra da vmware ile çalıştırdığım ve disk boyutunu 4gb verdiğim

Aslında oldukça kolay olan bu işi bence ezbere değil ne yaptığınızı
bilerek yapın. http://www.belgeler.org/'da Linux dosya sistemlerinin ve
disk bölümlerinin nasıl çalıştığını, işletim sisteminin bunlara nasıl
eriştiğini açıklayan çeşitli belgeler bulabilirsiniz.

Ezbere yapmak istiyorsanız bu iletiye bir yanıt yazın, eminim listede
zamanı olan ve size hızlıca bunu anlatacak arkadaşlar vardır.

> 6. vmware ile oluşturduğum xp'yi /home/koray/Windows XP Professional
> dizinine bağladım.
> Acaba güvelik ya da farklı gerekçelerle home dizini dışında başka bir
> dizine bağlasam daha mı iyi olur? Yoksa herhangi bir fark ya da sorun
> teşkil etmez mi?

Sanırım pek farketmez. VMware, sanal disklerin izinlerini yalnızca
ilgili kullanıcı tarafından erişilebilecek biçimde ayarlıyor.

İyi eğlenceler,
--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/