Re: Lutfen Anlayis Gosterin...

Cts, 2005-05-07 tarihinde 23:28 +0300 saatinde, MUSTAFA BOSTANCI yazdı:
> Merhaba Arkadaslar...
> Sizlerden bir kac konuda yardimci olmanizi istirham edecegim... Yardimci
> olacaginizdan eminimmm..Herkese tesekkur ederimm... Iyiki varsiniz...
> ..
> Sorularim..
> 1-Sources.list .. ile ilgili sunlar olmasi gerekli veya sunu
> eklemelisiniz deniliyor surekli.. Ben bu  listeyi nasil guncel
> tutabilirim.. Su anda surekli hata aliyorumm..Sizden ricamm bu listenin
> guncel halini nasil elde edebilirim...

bu listeyi sürekli güncellemeniz gerekmemektedir. standart liste her
zaman günceldir :)

> 2-Gnome masa ustunu kullanmaktayim.. Fakat ismini bilmedigim icin tarif
> edecegim... Hani su dizinlere dosyalara girdigimizde bir onceki bir
> sonraki veya bir usteki dizine gecme oklar bende gorunmuyor...bunu nasil
> elde edebilirim...

eğer sürekli kullanmak istiyorsanır uygulamalar/sistem
araçları/yapılandırma düzenleyici yi açın, burda
apps/nautilus/preferences altında "always_use_browser" seçeneğini
etkinleştirin. eğer sadece simge için kullanacaksanız komut şu "nautilus
--no-desktop --browser"

> 3-Arkadaslar bu soruyu cok sordum ama maalesef bir sonuc
> alamadim..Atlandigini dusunurek tekrar yaziyorum..
> Agdaki diger tum microsoft XP ve diyer micrososft isltetim sistemlerine
> baglanabiliyorum onlarin hdd lerini istedigim sekilde kullanmama ragmen
> ..diger isletim sistemlerimden sadece agdan debian bilgisyarimin ismini
> gorebilmekteyim ...Debian daki bilgilerimini diger isletim
> sistemlerimden nasil kullanabilirim..

samba'yı yapılandırmanız gerekiyor

http://www.belgeler.org/arsiv/samba-sunucusu-nasil.html

sanırım bu belge işinizi görür

> 4-Ağdaki diger isletim sistemlerimdeki (Wİn XP veya Win 98) yazicilari
> debianda nasil kullanabilirim.?

cupsys paketini kurmanız gerekiyor, yazıcı eklemek içinde web arayüzünü
kullanabilirsiniz: "localhost:631"

> 5-Diger bir konu ise..surekli bir seyler guncelliyoruz..Bu durumda
> sistemimizde ne kadar bos alan var ne kadari kullanimda.. Bunlari nasil
> gorebilirim..?
> 7-Sistem temizlemek istesem ne yapmam lazim..Yani ise yaramayan
> belgeleri vs..

işe yaramayan belge pek bulamazsınız, gereksiz belgeler "/tmp" ve ev
dizininizde bulunabilir. /tmp her yeniden başlatıldığında temizlenir.
daha önceden internetten indirilen paketleri temizlemek içinde arada
sırada "apt-get clean" komutunu kullanabilirsiniz. kendi oluşturduğunuz
dosyaları ise klasik yöntemle temizlemeniz gerekiyor :)

--
Erçin EKER
UIN:82166128

 .''`.