Re: Lutfen Anlayis Gosterin...

On Sat, 2005-05-07 at 23:28 +0300, MUSTAFA BOSTANCI wrote:
> Sorularim..
> 1-Sources.list .. ile ilgili sunlar olmasi gerekli veya sunu
> eklemelisiniz deniliyor surekli.. Ben bu  listeyi nasil guncel
> tutabilirim.. Su anda surekli hata aliyorumm..Sizden ricamm bu listenin
> guncel halini nasil elde edebilirim...
Bu liste sik degismez. Sadece debian paket depolarinda bulunmayan
paketleri, farkli sunuculardan cekmeniz gerektiginde ilgili sunuculari
eklersiniz. Eger "standart" bir debian kurulumu yaptiysaniz ve ekstra
paketlere ihtiyaciniz yoksa degistirmenize gerek yok.

http://sss.debian-tr.org/ch08.html#id2532684

apt listenizi duzenlemek icin buraya da bir gozatin.

> 2-Gnome masa ustunu kullanmaktayim.. Fakat ismini bilmedigim icin tarif
> edecegim... Hani su dizinlere dosyalara girdigimizde bir onceki bir
> sonraki veya bir usteki dizine gecme oklar bende gorunmuyor...bunu nasil
> elde edebilirim...
Bulundugunuz "pencerede" "View" menusunden "Location Bar"i aktif hale
getirmeniz gerekiyor. (Turkce ise "Gorunum", "Konum Cubugu")

> 3-Arkadaslar bu soruyu cok sordum ama maalesef bir sonuc
> alamadim..Atlandigini dusunurek tekrar yaziyorum..
> Agdaki diger tum microsoft XP ve diyer micrososft isltetim sistemlerine
> baglanabiliyorum onlarin hdd lerini istedigim sekilde kullanmama ragmen
> ..diger isletim sistemlerimden sadece agdan debian bilgisyarimin ismini
> gorebilmekteyim ...Debian daki bilgilerimini diger isletim
> sistemlerimden nasil kullanabilirim..
Bunun icin samba ile Debian'da bir paylasim olusturmaniz gerekiyor.

> 4-Ağdaki diger isletim sistemlerimdeki (Wİn XP veya Win 98) yazicilari
> debianda nasil kullanabilirim.?
Bunu da yine samba ile cozebilirsiniz.

> 5-Diger bir konu ise..surekli bir seyler guncelliyoruz..Bu durumda
> sistemimizde ne kadar bos alan var ne kadari kullanimda.. Bunlari nasil
> gorebilirim..?
df -h
Bu komut bagli disk bolumleriniz ve kullanim oranini gosterir. Fakat
standart guncellemelerde genelde eski paketler silinip yerine yenileri
kondugu icin çok fazla yer kaybetmezsiniz.

> 7-Sistem temizlemek istesem ne yapmam lazim..Yani ise yaramayan
> belgeleri vs..
Belgeleri bulup silin. Bahsettiginiz "Sistemi agirlastirir" kaygisiyla
diskte yer acmaksa belge "temizleme"nin size pek faydasi olmayacaktir.
Fakat diskiniz kisitliysa durum degisir.