RE: debian' ı yeni sabit disk'e aktarmak

On Mon, 2005-05-02 at 16:59 +0300, Mehmet TURKER wrote:
> Bu konuyla ilgili bir sorum var. Eğer diskimde swap alanı iki Linux
> partition arasında kalmışsa,
>
> hda1 Linux ext3
> hda2 Swap
> hda3 Linux ext3
Öncelikle hda2 ve hda3 ü silin. Ardından hda1'i silip, tam olarak aynı
yerden başlatıp daha büyük bir boyutta yaratın. sonra resize2fs ile
dosya sisteminin boyutuna partition ile aynı boya getirin.

bunun yanında "parted" adlı araç sanırım bu işi otomatik yapabiliyor.
yedeklemeden bu işe girişmeyin. bahsetiğim şekilde yaptım bu işi fakat
kesinlikle yedek almadan partitionlarınızla oynamayın.

bu işlem bitince klasik yöntemler ile swap alanınızı yaratın.

dediğim gibi öncelikle parted ile deneyin.

--
Can Burak Çilingir | canburak@jabber.org
http://canb.net/   | icq#10720999