Re: Usb Modem...ile Ağ

Merhablar,

On Thu, Apr 21, 2005 at 11:49:53PM +0300, Haldun Nalbantoglu wrote:
> İnternete ubuntu üzerinden usb adsl modem ile bağlanıyorum ve internet
> bağlantım sorunsuz. Fakat ben bu bağlantıyı eth0 üzerinden diğer
> bilgisayarlara da dağıtmak istiyorum. iptables ile denedim başarılı
> olamadım. Zaten okuduğum tüm dökümanlar internet bağlantımı eth kartı
> üzerinden yaptığımı var sayıyorlar. ben ise direkt olarak ppp0
> üzerinden bağlıyım, yada öyle sanıyorum. Bu işi nasıl yapacağımı
> bilemedim.

Eğer dışarıya bakan ağ arayüzü ppp0 ise,

        /sbin/iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE
        echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

komutları işinizi görmeli. İşe yararlarsa, bunu açılışta da
geçerli hale getirmeniz gerekcek.

Yukarıdaki sadece sisteminizin NAT yapan bir yönlendirici olarak
çalışmasını sağlamalı. Ethernet ağınızdaki diğer bilgisayarlarda
da "default router" olarak bu ayaraları yaptığınız sistemi
tanımlamanız gerekiyor. Hatta, sorunuzdan belki dhcp sunucusu
kullanmak da isteyecekmişsiniz gibi göründü bana.

> ayrıca ifconfig ile çıktı aldığımda bir de nas0 adında bir
> aygıt gözüküyor bu nedir?

USB DSL modem kullanmadım, ama sanıyorum ki nas0 ilişkili olsa
gerek.

Yukarıdakiler işe yaramazsa, biraz daha ayrıntılı bilgi, (örneğin
'ifconfig -a' çıktısı, USB ADSL modeminizin marka/modeli...) daha
iyi yanıtlar almanıza yardımcı olabilir.

Kolay gelsin,
--
çağrı