Re: RAM ve Swap Kullanımı

Ram inizin su anda 208136 kB i kullanilmakta. 314076 kB i da onceki
mailimde anlattigim gibi cache olarak kullanilmakta. Buradaki cache i
"kullanilmayan ama kullanilma ihtimali olan bellek" seklinde
dusunebilirsiniz. MemFree azalmaya baslayinca, Cache bosaltilacaktir.
Kisacasi belleginiz daha cook programi tutabilir... :)

Iyi calismalar...

Alper KANAT wrote:
> [...]
| PageTables:       1664 kB
| VmallocTotal:   516056 kB
| VmallocUsed:     30384 kB
| VmallocChunk:   483284 kB
|
| Bu tablodan hangi sonucu çıkarmalıyım ?
|

| H. Kerem Cevahir wrote:
|

| Linux bellekte yer oldugu surece cache i bellekte saklar, bellekte yer
| kalmadiginda ise bosaltir. Orada gordugunuz su anda kullanan bellek +
| bellekte tutulan cache in miktaridir. Gercekten o anda aktif olarak
| kullanilan bellegi ogrenmek icin "cat /proc/meminfo" komutunu kullanin.
| Burada gordugunuz Active o anda kullanilan bellek, Cached de bahsettigim

| |
| |
| |
| |
| |
| |

| |
| |
| |
| mesaj, mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara
| gonderilmistir. Eger mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni
| acilen bilgilendiriniz, mesaji ve tum kopyalarini siliniz.
| taranmistir.
| |
| This email is intended for the use of the addressee only. If you receive
| this email by mistake, please advise the sender immediately and delete
| the email and any copies of it.
| viruses.
| |
| |