Re: Yeni Sarge Kurulum ve Yapilandirma Belgesi

Merhaba Serdar Bey,

İçindekiler kısmını açtığımda, sagdaki scroll'un tüm dokümanı gezdiğini
sanmıştım. Oysa ki sadece içindekiler bölümü içinmiş. Şimdilik ilk iki
bölümü okudum, ellerinize sağlık, faydalı bir doküman çıkmış gibi
duruyor. İlk iki bölüm ile ilgili yorumlarım aşağıda. Hakkında yorum
belirtmediğim her bölüm için pozitif yorumlamışım gibi davranırsanız
sevinirim :)

      * 1.1: http://www.nl.debian.org/social_contract adresine de bir
        link lazım sanki
      * 1.4: "security" ekibi ile ilgili: "sistem bünyesindeki
        programların güvenlik yamalarını hazırlar ya da hazırlanmış
        yamaları sisteme entegre edip günceller." gibi bir cümle ile
        neden illa da stableı güncelledikleri, testing ya da unstable
        ile uğraşmanın anlamsız olduğu ifade edilebilir. Debian
        kullanmaya başladığımda stable dışındaki sürümlerin güvensiz
        olduğunu, hatta unstableın tamamen release edilmemiş
        programlarda oluştuğunu (cvs..) sanardım. Unstable daki unstable
        kelimesinin temelde "debian paketlemesinin kararsızlığını" ifade
        ettiğini yazmak yararlı olabilir.
      * 1.6: "Bu bölümde yer alan bir paket, non-US/main bölümünde yer
        almayan başka bir paket bağımlı olamaz." demişsiniz. kişisel
        bilgi eksikliğimi gidermek için soruyorum.. bu depodaki paketler
        mantıksal olarak standart main'den paketlere bağlı olabilir gibi
        geliyor sanki?
      * 1.8: Çizim çok yakışıklı olmuş, fakat fazla büyük olmuş.
        Ekranımda takip etmekte zorlandığımı belirtmek isterim.
      * 1.11: "fakat test deposuna ait paketleri içerir eder." kelime
        grubunda sanırım bir hata var.
      * 1.21: "Masaütü uygulamaları olmuyacaksa;" "Masaüstü uygulamaları
        olmayacaksa;" şeklinde olmalı. Aynı kısımda benzer bir hata daha
        var.
      * 1.23: Başlıktaki soru eki ayrı yazılmalı.

--
Can Burak Çilingir | canburak@jabber.org
http://canb.net/   | icq#10720999