Re: GmailFS Kullanimi

Mailiniz için çok tesekkurler Serdar bey,

Bende fuser mount -h hatasi devam ediyor, muhtemelen main paket kurdugum için sanirim,
unstable paket adresi verebilecek olan var mi?
+
Debian yansilari listesi nerede var acaba? Arzu ettigim zaman gidip bakip degistireyim, sizleri rahatsiz etmeyeyim.

ev:# vi /etc/apt/sources.list
diyip buraya yazacağım, diğer adreslerin de başına # ekleyecegim?
Dogru mudur?

Tesekkurler
Oguz

***********************
Sizlerden gelen uyarilar sonucu GmailFS kullanimi ile ilgili belgenin
guncelligini yitirmis oldugunu farkettim. Uyariniz icin tesekkur ederim.
Zira belgelerin mumkun oldugunca guncel kalabilmesi onemli bir konu.

Kurulumun yeni sartlara uygun olarak nasil yapilabilecegine dair adimlara buraya aktariyorum. Deneyip sonucu bildirirseniz buna gore belgeyide guncelleyecegim.

Sarge depolarindaki gmailfs ve python-fuse asagidaki (302100 nolu) hataya
sebep olmakta. Bu bakimdan gmailfs ve python-fuse paketlerini ya kaynak koddan
derlemeniz gerekir yada unstable depodan kurmaniz gerekir.

Zaten unstable depoyu kullaniyorsaniz sorun olmayacak.

Farkli kurulum yontemleri izlenebilir, ben en kolay ve zahmetsiz olanini
yani module-assistant yardimi ile yapilanini tercih ettim.

Kurulum :

apt-get install module-assistant fuse-utils debhelper
module-assistant update
module-assistant prepare
module-assistant a-i fuse

apt-get install gmailfs
nano /etc/gmailfs/gmailfs.conf

gmailfs.conf da [account] bolumunde gmailusername ve gmailpassword degerlerini belirtelim. Ayrica [filesystem] bolumundeki fsname degerinide tahmin edilmesi zor bir kelime ile degistirmek uygun olur.

mkdir /mnt/gmail
mount -t gmailfs /usr/share/gmailfs/gmailfs.py /mnt/gmail/

Sayet gmailfs.conf dosyasini kullanmayi tercih etmiyorsak bu defa mount islemini;

mount -t gmailfs /usr/share/gmailfs/gmailfs.py /mnt/gmailfs/ \

-o username=gmailusername, password=gmailpassword, fsname=gmailFsName

benzeri bir komut ile yapmak gerekir.

/etc/fstab dan otomatik olarak mount islemini yapabilmek icin;

/usr/share/gmailfs/gmailfs.py /mnt/gmailfs gmailfs noauto,username=gmail_kullanýcýnýz, \

password=gmail_sifreniz, fsname=TahminEdilmesiZorBirsey

Uyari : gmailfs ve python-fuse paketlerini Sarge deposundan alirsaniz
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=302100 hatasina takilacaksiniz.

Umarim atladigimiz onemli bri ayrinti olmamistir.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin