Re: APM, ACPI

   ACPI işleri epey karmaşık olabiliyor ve çalışma durumu bilgisayardan
bilgisayara değişiyor.  Örneğin birkaç ay önce dizüstü bilgisayarımda
"Suspend-to-memory" (S3) de, "suspend-to-disk" (S4) de doğru çalışmıyor.
Birisi S4'ü çalıştırabildiğini söylemişti ama ben farklı bir çekirdekle
denediğimde acayip bir sorun oldu sonra da uğraşamadım.  S3'ün düzgün
çalışacağı konusunda ise geçen hafta Bugzilla'dan gördüğüm olumlu
raporlar ışığında umutluyum.  Özetle ACPI öyle şıp diye
çalışmayabiliyor.

   Size tavsiyem öncelikle Linux on Laptops sitesine
(http://www.linux-laptop.net/) gidip bilgisayarınızın modeline uygun
sayfalardan diğer bilgisayar sahiplerinin yazdıklarına bakın.  (İnsanlar
hangi özellikleri çalıştırıp çalıştıramadıklarını, nasıl becerdiklerini
yazıyor.)  Eğer nispeten çok kullanılan bir bilgisayarsa orada işinize
yarayacak bir şeyler bulursunuz.  (ACPI ile ilgili olmasa bile :)

   Oradan sonraki adım çekirdek için hata raporlarına bakmak
olabilir.  (http://bugzilla.kernel.org/query.cgi) Sorununuzun ne
olduğunu iyi bilirseniz ilgili hataları daha rahat bulursunuz.  (Örneğin
benimkinde S3'e düzgün geçiyor sanki.  Her şey kapanıp sonra mavi güç
ışığı yanıp sönmeye başlıyor.  Ama tekrar canlandırmak için güç
düğmesine basınca kapalı durumdaymış gibi baştan açılıyor.)

   ACPI ile ilgili bilgi http://acpi.sourceforge.net/ adresinde var.
En son baktığımda beni o kadar tatmin etmemişti ama farklı bilgisayar
modelleri ile ilgili bilgi veya DSDT dosyaları var.  (ACPI sorunları
bazen DSDT dosyasının uygun olmamasından oluyormuş.)

   Yine orada http://acpi.sourceforge.net/documentation/sleep.html
sayfasında S3 ve S4 ile ilgili bilgi var.  Özetle, 2.6 çekirdeği
kullanıyorsanız
 echo -n "mem" > /sys/power/state
ile S3'e
 echo -n "disk" > /sys/power/state
ile S4'e geçiliyor.

   Son olarak, S4'ü çalıştırmak için bildiğim kadarıyla çekirdeği
ilgili seçeneği ayarlamış olarak tekrar derlemek gerekiyor.  (Yani
desteklense de ilk kurduğunuz çekirdekle hemen çalışmaz herhalde.)