Re: WiFi'cilerden Yard?m Talebi..!

On Sat, Apr 02, 2005 at 04:27:01AM +0300, Alper KANAT wrote:

> root@tunix:~# iwconfig wlan0
> wlan0     IEEE 802.11g  ESSID:off/any
>          Mode:Managed  Frequency:2.462 GHz  Access Point: 00:00:00:00:00:00

   Öncelikle kablosuz konusunda fazla bilgili olmadığımı belirteyim.
Bir süredir kablosuz kullanarak edindiğim deneyimlere/izlenimlere göre
yazacağım şeyler belki doğru olmayabilir.  Eminim düzeltecek bilgide
liste üyeleri vardır.

   Yukarıdaki 00:00:00:00:00:00 sanırım hiç bir AP'ye bağlanamadığınız
zaman çıkıyor, yani yukarıdaki çıktıya göre kablosuzunuz herhangi bir
kablosuz ağa bağlanamamış görünüyor.

> ağ aratma:
>
> root@tunix:~# iwlist wlan0 scan
> wlan0     No scan results

   Nitekim bağlanabileceğiniz herhangi bir ağ da görünmüyor.  Bu komutu
en azından birkaç kez üstüste çalıştırın bence.  Bazen ağ olduğu
takdirde kartımın göremediğine rastladım ama birkaç kez
denedikten sonra gördü.

> dchlient wlan0 çıktısı:
> root@tunix:~# dhclient wlan0
> DHCPDISCOVER on wlan0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6
> No DHCPOFFERS received.
> No working leases in persistent database.

   Herhangi bir ağa bağlı olmadan dhclient ile IP alamazsınız.  Ama
aramaya çalışması olağan bir durum.  Bunu çalıştırmadan önce bir AP'le
bağlanmış olduğunuzdan emin olun.  (Ondan sonra bile bazen IP
alamadığına rastladım.  Sinyal seviyesiyle ilgili olabilir belki.  Ama
tekrarlayınca genelde alıyor.)

> Bu çıktıları alıyorum.. Baya bir araştırma da yaptım. ESSID'yi
>
> iwconfig wlan0 essid USR9106
>
> diyerek değiştirmeye çalıştığımda da aynısı oluyor..

   AP olarak hâlâ 00:00:00:00:00:00 görüyorsanız sonucun farketmemesi
normal.  (Benim sistemimde essid ayarlamadan kendiliğinden alınıyor ama
belki bunu sizin yaptığınız şekilde özellikle ayarlamanın gerektiği
durumlar vardır.)

> Bu arada bulunduğum yerden Windows ile kablosuz bir ağa
> bağlanabiliyorum, donanımsal bir sorun da yok. Işin garibi wireless
> donanımımı tuşuna basarak (HP NX 9105'in ön tarafında açma kapama
> düğmesi var donanımsal olarak açıp kapatıyor, software olarak değil)
> kapattığımda da dhclient araması sanki gerçekten ararmış gibi devam ediyor.

   O düğmeyle kapatmanın dhclient'ı etkilememesi normal bir durum.
Ancak hazır düğmeden laf açılmışken, bazen kablosuza bağlanma sorunlarım
olduğunda şunu yapmanın faydasını görüyorum:
1. Kablosuz arayüzünü durdur
2. Kablosuz ağ sürücüsü modülünü kaldır (modprobe -r modül_adı)
3. Düğmeden kablosuz anteni kapat
4. Biraz bekle :)
5. Düğmeden anteni aç
6. Modülü ekle