gcc, cc problemi

arkadaşlar meraba,

dün anakartın ethernet ve ses kartları için nvidia'nın nforce
sürücüsünün ihtiyacı olan herşeyi kurdum, sürücünün kurulumu devam
ederken şöyle bir hata aldım.

./nvsound/main/conftest.sh: line 9: cc: command not found
Could not compile gcc-version-check.c

böyle olunca haliyle devam etmedi. sürücü nvidia ekran kartı
sürücülerinde olduğu run uzantılı bir paet halinde. paketi açıp betiğe
baktım. betikte şu iki satır sanırım cc komutunu çağırıyor(bunlar alt
alta değil)

CC="$1"
$CC $CFLAGS -c conftest$$.c > /dev/null 2>&1

kurulum yapılmadı, bu sabah da merak ettim, ben de hangi gcc paketi kurulu diye.

#dpkg -l | grep gcc
gcc-3.3-base 3.3.5-8
libgcc1 3.4.3-9

yalnız bunları gördükten gcc ve cc'yi de bir çalıştımak istedim. ve
ikisi de bulunamadı. "command not found" hatası aldım. bunun anlamı
ne? gcc paketi yüklü, ama nasıl komut satırından gcc yada cc yazınca
"komut bulunamadı" hatası alıyorum?

iyi günler.

not : amd64 işlemcim var, debian-sid amd64 net-install cd'siyle kurulum yaptım.