Re: mdadm - raid 0

Merhaba,

On Wed, 2005-02-02 at 12:55 +0200, Can Burak Cilingir wrote:
>         2 IDE kanalından bağlı 4 adet 250GB'lık diskin 240 GB lık
>         bölümlerini mdadm yardımı ile raid 0 olarak birleştirdim ve
>         üzerinde ext3 dosya sistemi yapılandırdım. Ayrıca hdparm ile
>         mümkün olan seçenekleri açtım. ardından yapının hızını test
>         etmek için "time dd if=/dev/zero of=[raid0 üzerinde bir dosya]"
>         ile yazım süresini aldım, ardından da standart bir bölüm
>         üzerinde yazım süresini aldım. Yazım testinin hemen ardından
>         okuma testini de "cat [deminki dosya] > /dev/null" ile yaptım
>         fakat raid0 dan umduğum performans artışını gözlemleyemedim.
>         nerede ise hiç performans artışı yoktu.

RAID 0 olduğundan emin olmak gerek. Ayrıca performans testleri için
dosya sistemini sync mount etmekte fayda var. Veya doğrudan md aygıtına
yazmayı deneyebilirsin. Sorun ext3'de de olabilir.

>         Ayrıca bölümü bağlama süresi de yaklaşık 10 saniyeyi buluyor.
>         Unutmadan söyleyeyim raid dizisi sorunsuz yaratılıyor.

Galiba ext3 kabahatli burada. dmesg/syslog/messages'de birşeyler var mı?
--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/